Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

La Fe afronta el col·lapse estiuenc pel tancament de llits sense gerent i sense direcció d'infermeria

CCOO exigeix a la Conselleria el nomenament urgent d'una nova gerència per al vaixell almirall de la sanitat pública valenciana. El sindicat ha reclamat a la direcció del centre que reconsidere la seua decisió de tancar els 222 llits previstos a l'agost i els 118 de setembre.

10/07/2019.
    Hospital La Fe.

La Secció Sindical de CCOO del Departament València-La Fe ha constatat el col·lapse que s'està produint aquest estiu després del tancament de llits anunciat per aquest hospital, una circumstància que ja va denunciar aquest sindicat fa unes setmanes i que s'agreuja davant el fet que ara com ara el centre sanitari de referència del País Valencià no té ni gerent ni director o directora d'infermeria.

La que fins ara era la gerent de la Fe, Mónica Almiñana, va dimitir fa uns dies del seu càrrec, per la qual cosa la Conselleria de Sanitat ha de nomenar el seu substitut o substituta. Igual de greu és el buit creat en la Direcció d'Infermeria, un lloc que segueix vacant des de maig. Precisament aquesta categoria és una de les més castigades pel que fa a la deficient cobertura del Pla de vacances de 2019. I és que tal com ja va revelar CCOO, solament es cobriran el 59 % de les vacants generades per les vacances de les infermeres, es converteix aquesta circumstància en un altre dels agreujants del caos que viu aquest centre.

“L'hospital de referència del País Valencià no pot romandre ni un dia mes sense Gerència i sense Direcció d'Infermeria, que són els responsables de la presa de decisions davant les diferents situacions i necessitats assistencials que s'estan produint en aquest departament i que s'han aguditzat aquest estiu”, expliquen des de la Secció Sindical de CCOO del Departament València-La Fe.

Des de la Secció Sindical de CCOO en el centre hospitalari han volgut incidir també en l'impacte negatiu generat pel tancament de llits. Com ja van anunciar recentment, La Fe tenia previst tancar-ne un total de 134. Aquest fet ja ha provocat que, des del passat dia 1 de juliol, entre 25 i 30 pacients al dia hagen d'esperar l'assignació d'un llit. “En ocasions, aquesta espera arriba fins a 48 hores”, indiquen des del sindicat.

En aquest sentit, CCOO ha exigit a la direcció del centre que reconsidere la seua decisió de tancar els 222 llits previstos a l'agost i els 118 de setembre. “El problema que ens trobem ara, en qualsevol cas, és que no hi ha una gerència al capdavant del departament que puga prendre una decisió”, demanen.