Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO reclama més mesures preventives per a evitar els accidents laborals

• Dos treballadors han mort mentre realitzaven perforacions en el tram de la carretera CV-363, entre Terol i València.

El sindicat torna a denunciar la falta de mesures preventives en l'accident laboral, ocorregut en el terme municipal d'Arcs de Salines (Terol), en el límit de les províncies de Terol i València. Pel que sembla el terreny ha cedit i els treballadors, que estaven en la cistella del vehicle, s'han precipitat per un barranc d'uns 40 metres i han perdut la vida.

05/07/2019.
Accidente laboral.

"Se'ns acaben les paraules per a descriure aquests fets tràgics. L'empresa realitzava uns treballs específics i especialitzats i és la seua obligació, avaluar i prevenir els riscos associats a aqueixa activitat, que en aquest cas té a veure amb l'estabilitat del terreny”, assegura el secretari de Salut Laboral i Medi Ambient de CCOO Aragó, Luis Clarimon

CCOO recorda a les administracions públiques competents la necessitat d'augmentar els recursos de la inspecció i reclama que s'obligue als empresaris a complir amb l'obligació de protegir la salut i la seguretat de les persones que treballen en les empreses.

CCOO espera la investigació del sinistre per part de la Guàrdia Civil i Inspecció de Treball, i reclama que s'esclarisquen els fets i exigisquen responsabilitats a les empreses vinculades en aquest fatal accident.

El sindicat lamenta aquestes morts i trasllada el seu condol a les famílies, companys i companyes de treball i amistats de les víctimes.

Els accidents laborals no són fatalitats de la destinació, s’hi poden evitar. Cal donar un colp sobre la taula i posar fi a aquesta sagnia.

"Seguim reivindicant que la cultura preventiva ha d'abastar totes les empreses de la cadena de valor i, més encara, quan l'Administració pública en forma part. És inacceptable la falta de formació i d’informació a les persones treballadores a causa de la falta d'inversió -se segueix invertint el doble en màrqueting que en aquesta matèria-. Reivindiquem la depuració de les responsabilitats, condemnem l'accident i donem el condol a la família", assegura Daniel Patiño, secretari d'Acció Sindical, Salut Laboral i Medi Ambient de CCOO País Valencià.