Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Consulta en línia

Consulta en línia la nova Llei de serveis socials inclusius de la CV

CCOO PV ha editat aquesta publicació digital per tal de facilitar l’accés i la difusió d’una norma en el disseny de la qual ha participat activament. El sindicat ha col·laborat intensament en la construcció i millora de la Llei i ha aconseguit amplis consensos en el marc del diàleg social en el qual estan presents els agents socials.

03/07/2019.
    Portada de la publicació

La secretària de Política Social de CCOO PV Ana Belén Montero considera que la nova Llei de serveis socials a la nostra comunitat és una bona notícia que “ha d'aportar amb els seus principis, objectius i finalitats una millora a la vida de moltes persones i un avanç social que ens situe a l'avantguarda en reconeixement de drets socials pel que fa a la resta d'autonomies”.

La responsable sindical afirma que “aquesta Llei tanca l'etapa, de les polítiques assistencials, de les retallades i obre un període de reconeixement de drets i deures tant per a les persones usuàries com per a les professionals del sector. Es preveu l'accés al sistema i a les prestacions com un dret subjectiu, en condicions d'igualtat i equitat, sense discriminació per cap circumstància personal o social” afirma.

El sindicat considera fonamental l'establiment de ràtios mínimes per als equips professionals, que no establia la Llei de 1997, la qual cosa, de complir-se, permetrà un canvi cap a un model d'atenció integral i continuat, basat en les necessitats de la persona.

“És el moment de garantir drets i recursos. És el moment d'enfortir el nostre estat de benestar reforçant un dels seus pilars fonamentals, com són els serveis socials, a través d'aquesta nova Llei” conclou Montero.

CCOO PV continuarà treballant perquè l'accés al sistema públic de serveis socials puga realitzar-se amb les màximes garanties alhora que es constituïsca aquesta norma com un instrument essencial per a millorar les prestacions, els serveis i l'ocupació.