Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO denuncia el tancament de la delegació del diari Levante a Castelló

El sindicat censura la falta d'informació sobre els acomiadaments en el diari Levante de Castelló i Superdeporte a València. Així mateix, critica que l'empresa no informe formalment del tancament del centre de treball, que afectarà la totalitat de la plantilla amb acomiadaments o trasllats. Per a CCOO, les normes laborals estan per a complir-les i exigeix transparència i temps per a poder acompanyar les persones afectades.

19/06/2019.
    Levante de Castelló

Les treballadores i els treballadors del diari Levante de Castelló viuen la certesa del tancament del seu centre de treball amb afectació a la totalitat de les seues treballadores i treballadors, bé amb alternativa de trasllat, bé amb alternativa d'acomiadaments. És un centre de treball xicotet que ve de bregar en una plaça on la corrupció política estava instal·lada i els costos han sigut molts per a destapar i traure a la llum pública les pràctiques establides.

L'empresa està en expansió i, producte d'això, ha sigut la compra del Grup Zeta, on la inversió ha sigut abundant. No obstant això, comencen a succeir-se els fets i, com a Múrcia, ara el moviment arriba a Castelló i a València en Superdeporte. Inicialment, les informacions són verbals, en un mitjà que dia rere dia ens informa per escrit de les situacions d’ERO, ERTO i un altre tipus de negociacions en empreses les circumstàncies de les quals així ho requereixen.

Per a CCOO, les pràctiques laborals tenen normes i estan per a complir-les. Després d'una setmana en la qual l'empresa va donant informació d'unes coses i unes altres, res és per escrit i sembla que l'única intenció és arribar amb les cartes d'acomiadament o de trasllat perquè les signen les persones afectades. No coneixen l'Estatut dels Treballadors ni els drets de la representació legal dels treballadors i treballadores, ja que no es fa el primer pas que se suposa ha de donar-se: la comunicació.

El Comité d'empresa del centre de València va sol·licitar ahir informació per a veure quan es visitava el centre de Castelló, amb l'objectiu d'acompanyar els treballadors i les treballadores amb assessorament jurídic. Sense rebre cap mena de resposta. Aquestes pràctiques no són saludables i menys quan la informació és absent, sense consultar, sense informar, i sense transparència. La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV deplora aquestes pràctiques empresarials i demana temps per a establir les negociacions oportunes i buscar alternatives pactades.