Comisiones Obreras del País Valenciano | 17 abril 2024.

CCOO PV ha acollit una trobada entre la Inspecció de Treball de la Seguretat Social de la província de València i una nodrida representació de delegats i delegades de CCOO en empreses de diferents sectors. Una jornada formativa i de sensibilització en matèria de prevenció de riscos laborals per a millorar la protecció als treballadors i a les treballadores.

13/06/2019.
    Jornada sobre les actuacions de la Inspecció de Treball davant la prevenció de riscos laborals.

Amb l’objectiu de sensibilitzar i formar a la representació legal dels treballadors i treballadores de CCOO en matèria preventiva, durant la jornada, celebrada el dia 11 de juny, s’han analitzat accidents de treball i denúncies presentades per a millorar l’eficàcia en els resultats i en la protecció a les persones.

“Les dades de sinistralitat repunten per moltes causes diferents, entre elles la falta d’inversió en matèria preventiva, especialment en formació i informació”, va assenyalar el responsable de Salut Laboral de CCOO PV, Daniel Patiño.

Per la seua part, el cap de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, Juan José Camino, va asseverar que és fonamental conéixer tots els procediments i eines. “El pla de treball digne pretén corregir els incompliments legals de tot allò que afecta a la salu i a la vida. Resulta necessari integrar la prevenció de riscos laborals en l’empresa com una part inherent a l’activitat”.

A continuació, el cap de la Unitat de Prevenció de Riscos Laborals de la Inspecció de Treball de la província de València, Antonio Moreno, va destacar que no són estadístiques globals, però sí basades en la realitat. De l’anàlisi i investigació d’accidents de treball es desprenen multitud de similituds amb els accidents ocorreguts va 30 anys. “No podem conjugar el treball digne amb unes condicions laborals i preventives que no s’apropen a aquesta dignitat”.

Principals causes d’accidents

En el desenvolupament de la jornada es van exposar les principals causes d’accidents de treball:

- Caigudes en altura: 37,61 %

- Atrapaments: 16,9%

- Colps per objectes: 15,9%

- Equips circulant: 9,7%

També es van donar les principals claus per a exercir una acció sindical eficaç des del punt de vista de l’acció preventiva de caràcter col·lectiu i amb l’aplicació dels principis preventius.