Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Èxit de la vaga contra el canvi de model de finançament de l'atenció precoç

El seguiment de la vaga convocada per FE CCOO PV juntament amb AVAP ha sigut del 90 %. La Conselleria d’IPI s'ha compromés a retirar la proposta d'atenció de 2 per 1, una ampliació horària i de personal a contractar i que el model de finançament depenga del nombre de professionals.

12/06/2019.
    Concentració davant la Conselleria d'IPI

La vaga inicialment prevista dimecres que ve 19 es desconvoca amb el compromís de Conselleria de continuar negociant i la convocatòria imminent d'una reunió de sector.

Antecedents
    Les causes que van provocar el conflicte i les mobilitzacions són la duplicitat de les ràtios que la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives pretenia que atengueren els centres i un finançament per sessions, davant de la concertació actual. El finançament per sessions, significaria tornar a la inestabilitat patida en el passat amb el (model de sanitat) i condicions laborals insostenibles.

Assoliments
    El seguiment de la vaga ha sigut tot un èxit, secundada pel 90 % de les treballadores, amb dades de primera mà per part de delegades del sector, ja que no s'han establit serveis mínims. No obstant això, resulta lamentable que algunes treballadores no hagen pogut exercir el seu dret a parar per pressions per part de la direcció de l'empresa.

Durant la concentració en la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, a la qual han acudit treballadores i treballadors des de tot el País Valencià, s'han registrat 3493 signatures de suport.

En el transcurs de la protesta, Helena Ferrando i Antonia Raya han mantingut una reunió amb FE CCOO PV, AVAP i representants de diferents entitats. Fruit d'aquesta trobada s'ha plantejat un compromís en els termes següents:

• Retirar la proposta d'atenció de 2 per 1 i passar a les següents modalitats d'atenció, regular, intensiva, seguiment i intensiva.
    • Ampliació horària, amb ampliació de professionals a contractar.
    • Ampliació del finançament.
    • El model de finançament dependrà del nombre de professionals.

En aquesta reunió es va decidir mantindre la manifestació prevista però desconvocar la vaga del pròxim dimecres dia 19 de juny, ja que les parts s'han emplaçat per al divendres dia 14 de juny a una reunió sectorial entre CCOO, la patronal, AVAP i el CERMI.