Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Representants de CCOO es reuneixen amb el candidat d'Iniciativa Porteña

Una representació de seccions sindicals corresponents a les principals empreses locals s'ha reunit en la seu de CCOO del Camp de Morvedre i Alt Palància, amb una representació de la candidatura de la Iniciativa Porteña.

23/05/2019.
    Reunió amb Iniciativa Porteña

Al llarg de la reunió se'ls ha donat trasllat de les reivindicacions en assumptes com les dificultats que presenta accedir als polígons industrials a través de vials que permeten evitar la utilització de cotxes, atés que cada vegada estan més col·lapsades les vies d'accés en les entrades i eixides de les fàbriques.

També s'ha posat l'accent en el suport necessari al sector industrial de la nostra ciutat perquè és el motor econòmic que genera ocupació, no solament en les grans factories, sinó també en les pimes i micropimes que conformen gran part del teixit productiu que sosté l'activitat econòmica de la nostra ciutat.

Com és recurrent en les reunions que estem mantenint amb els diferents partits que es presenten a les eleccions municipals, s'ha tractat la situació de LafargeHolcim pel que fa als problemes que sorgiran amb el proveïment de matèria primera a mitjà i llarg termini i la necessitat de trobar solucions que permeten revertir aquesta situació. És necessari que el nou ajuntament que es conforme després del 26 de maig es prenga seriosament la recerca de solucions que garantisquen la continuïtat de la planta a Sagunt.

La necessitat de millorar les infraestructures de comunicació, ferroviària i terrestre, que permeten disminuir costos logístics a les empreses per a poder ser competitives dins dels grups multinacionals, on cada vegada s'imposen majors competències, ha sigut també un assumpte que entenem ha de ser abordat i defensat per qui isquen triats de les urnes diumenge que ve.

El caos circulatori que es produirà en l'accés d'eixida i entrada al Port de Sagunt i que afectarà no solament al personal que hi treballa, sinó també a la resta de la ciutadania, perquè és l'eixida i entrada natural en els desplaçaments Port de Sagunt – València, és una preocupació cada vegada major i entenem que ha de donar-se una resposta ràpida per part dels qui ens governaran aquests pròxims quatre anys.

L'aposta per la gestió pública, així com la millora en la prestació dels serveis que ha de prestar l'Ajuntament, és una altra reivindicació que se'ls ha traslladat i, en concret, la necessitat de solucionar els sobrecostos que estem pagant la ciutadania amb el servei integral de l'aigua.

Quant a la formació dual, és necessari una aposta clara per part del municipi d'impulsar la creació del centre integral de formació professional i que a través dels serveis de l'Ajuntament, promoció econòmica juntament amb LABORA, s'establisquen mecanismes de reciclatge i readaptació professional.