Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 marzo 2024.

#EnClaveArcoiris, 17 de maig, Dia Internacional contra l’LGTBifòbia

L'ORGANITZACIÓ de les Nacions Unides (ONU) declara que el propòsit dels “dies internacionals” és sensibilitzar, conscienciar, cridar l'atenció, assenyalar que hi ha un problema sense resoldre, un assumpte important i pendent en les societats perquè governs i estats actuen i prenguen mesures o perquè la ciutadania així ho exigisca als seus representants.

20/05/2019.
    17 de maig, Dia Internacional contra la LGTBifòbia

CCOO SE SUMA a la celebració del 17 de maig, Dia Internacional contra l’LGTBifòbia, per recordar i recordar-nos, per reivindicar i reivindicar-nos i per manifestar que les persones LGTBI formem part activa d'aquesta societat i que encara, avui dia, se'ns vol condemnar a callar per no perdre les nostres ocupacions, per no ser assenyalades dins del món de l'esport, per no ser objecte d'assetjament escolar, per no ser discriminades, agredides, assassinades, així com un gran nombre de situacions quotidianes que omplen les nostres vides d'experiències negatives intolerables en un estat democràtic i progressista.

Les persones lesbianes, gais, bisexuals, transsexuals i intersexuals hem sigut perseguides, empresonades, internades… pel sol fet de ser i sentir. Per això, des de fa més de quaranta anys, lluitem en aquest país per exigir els nostres drets, que són drets humans, i per aconseguir la igualtat real i efectiva respecte a la resta de la població.

Però també és cert que cada vegada més persones LGTBI deixem l'armari a casa quan anem al nostre lloc de treball; donem la cara des de mons suposadament difícils com el de l'esport (exemples com l’esgrimidora paralímpica Gema Hassen-Bey o Víctor Gutiérrez, de la Selecció Espanyola Masculina de Waterpolo); o ens plantem, com alguns adolescents i joves, que decideixen acabar amb l'assetjament escolar muntant oficines d'informació en col·legis i instituts, tenint el suport del professorat i la direcció. Perquè la vida de les persones LGTBI mereix ser pura vida, vida que no cap en cap armari.

Molts han sigut els assoliments aconseguits gràcies a la incansable lluita de les persones LGTBI però encara falta molt a aconseguir, en l'actualitat encara estem esperant, des de l'any 2017, que es tramite la Proposició de llei que va ser admesa en el Parlament i que, de moment, està totalment parada.

Igualment, no hi ha un compromís dels governs autonòmics a desenvolupar i implementar adequadament les lleis aprovades i impulsar la seua aprovació a les comunitats autònomes que encara no les han aprovades com poden ser Castella-la Manxa, La Rioja, Cantàbria, Ceuta i Melilla.

El pròxim dia 26 de maig, la ciutadania està cridada a les urnes per triar als qui hauran de representar-nos al Parlament Europeu, a les nostres comunitats autònomes i als nostres ajuntaments i decidir les polítiques que hauran de regir la nostra convivència. L'odi no és connatural a l'ésser humà sinó que s'aprén; per això també s'aprén el respecte. L’LGTBifòbia no és respecte, ni és solidaritat, ni és justícia, ni és empatia, ni és igualtat… No és democràcia!

L’LGTBifòbia és una de les xacres que col·loca les societats en el pitjor dels escenaris i possibilita l'aparició de discursos perillosos que la utilitzen per alimentar la violència i l'odi i trencar els valors democràtics. Valors que han de defensar-se, protegir-se i augmentar-se. Igual de menyspreables, encara que potser més subtils, són les polítiques dels qui, de connivència amb els anteriors, realitzen retallades pressupostàries en sanitat, en educació i esports i en serveis socials, s'oposen a noves lleis o presenten recursos d'inconstitucionalitat contra les ja aprovades.

CCOOmanifiesta -als qui propugnen discursos que pretenen retornar-nos a l'ostracisme i a la foscor dels armaris- que no callarem; tampoc hauran de cercar-nos: perquè estem ací, existim i la nostra lluita és un exemple de llibertat. Deia don Jacinto Benavente: que “Una cosa és continuar la història i altra és repetir-la.” Les persones LGTBI la continuarem!

I tu?

Aquest 17 de maig, Dia Internacional contra l’LGTBifòbia i tots els dies, CCOO i el seu #EnClaveArcoiris, defensa ésser, estimar, voler i sentir-se amb llibertat.

#17Mayo #EnClaveArcoiris #CCOOContraLaLGTBifobia #CCOOVisibiliza #stopLGTBIfobia

Algunes activitats organitzades des de les secretaries de la dona i igualtat de Comissions Obreres amb motiu del 17 de maig, Dia Internacional contra l’LGTBifòbia

Consulta ací tota la informació LGTBI de la Confederació Sindical de Comissions Obreres.

Consulta ací tota la informació LGTBI de CCOO de Catalunya. Manifest del 17 de maig, Dia Internacional contra l'LGTBIfòbia.

Consulta ací tota la informació LGTBI de CCOO del País Valencià.

Consulta ací tota la informació LGTBI de la Federació Estatal d’Indústria de CCOO.

Consulta ací tota la informació LGTBI de la Federació Estatal Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO.

Consulta ací tota la informació LGTBI de la Federació Estatal de Serveis a la Ciutadania i Manifest 17 de maig: ¿Para cuándo una Ley Estatal de Igualdad respecto a la diversidad sexual y de género?

Consulta ací tota la informació LGTBI de la Federació Estatal d’Ensenyament de Comissions Obreres.

Des de territoris:

Valladolid: Café col·loqui el dia 17 de maig de 2019 sobre l’LGTBifòbia en l’àmbit laboral. D’11.00 hores a 12.30 hores en la sala d’actes de Julián Ariza de CCOO (5a planta).

Toledo: 16 de maig, Pedro Jesús López, de la Secretaria de Polítiques Socials i Moviments Socials de CCOO de Castella-La Manxa, participa en Jornadas contra la LGTBifobia, organitzades per Izquierda Unida de Castella-La Manxa, CCOO de Toledo i Colectivo Feminista Toledo Violeta, i que tindran lloc en El Internacional (carrer Ciudad 15).

Toledo: CCOO contra la LGTBifobia. Acte el dia 17 de Maig de 2019, a les 10,00 hores, en el Centro Cultural San Clemente. Plaça Padilla, 2, Toledo. Amb dues taules rodones: Activismo social y sindical i Experiencias en defensa de la igualdad.

Albacete: 16 de maig de 2019: Curs de diversitat, que organitza l’Ajuntament d’Albacete, a instàncies de la secció sindical de Comissions Obreres.

Barcelona: Dimecres, 15 de maig, l’Àmbit LGTBI de CCOO de Catalunya i la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya organitzarà a Barcelona el debat titulat Feministas y diversxs: resistencia democrática en tiempos de Bolsonaro, amb Monica Benicio, feminista brasilera, activista de drets humans i militant LGTBI (viuda de Marielle Franco, regidora de Rio de Janeiro, brutalment assassinada l’any 2018).

Sabadell: Taula rodona, 18 de maig de 2019, de 12 a 14 hores, en el Casal Pere Quart. Rambla, 69. Sabadell. Organitza: Àmbit LGTBI de CCOO de Catalunya i CCOIO del Vallés Occidental-Catalunya central.

Madrid: CCOO exigeix als partits el seu compromís amb el desenvolupament de les normatives autonòmiques en matèria d’igualtat i no discriminació.

Des de federacions:

Federació Estatal d’Ensenyament: Campanya sota el lema “Quienes hablan mal de ti, necesitan aires nuevos”. Una anàlisi de les lleis autonòmiques en matèria educativa, una campanya reinvindicativa territorial. Un material per a centres educatius sobre proposta de protocol per a consells escolars i un manual contra l’assetjament per a delegats i delegades.