Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO PV presenta les seues propostes davant les eleccions municipals

La central sindical presentarà les seues propostes als diferents partits polítics, amb vista als pròxims comicis del 26 de maig. El document, amb 20 mesures, estableix les prioritats sindicals, centrades a desenvolupar programes d'ocupació, garantir els serveis públics, establir polítiques d'igualtat i a atendre els col·lectius amb especials dificultats. Uns municipis sostenibles des del punt de vista social i mediambiental, amb major participació ciutadana.

14/05/2019.
    Propostes de CCOO PV.

CCOO PV ha elaborat un document amb les mesures que considera prioritàries per implementar-se des de les polítiques municipals. Unes propostes que, durant els pròxims dies, el sindicat traslladarà als partits que concorren a les eleccions del 26 de maig.

La central sindical posa el focus en l'ocupació, a través del desenvolupament de pactes territorials que oferisquen orientació i qualificació per als treballadors i les treballadores, a més que afavorisquen la creació de llocs de treball. Amb especial atenció a la inserció de dones, joves, persones aturades de llarga durada, amb diversitat funcional i migrants. Així mateix, CCOO PV advoca per la creació d'ocupació pública i insta a acabar amb l'alta temporalitat i el frau en la contractació.

Per garantir els drets de la ciutadania, el sindicat aposta per ampliar la cobertura dels serveis públics, i revertir gradualment els de gestió privada. Cal garantir una xarxa universal d'educació infantil de 0 a 3 anys i s’ha d’ampliar la formació al llarg de la vida amb els centres de formació de persones adultes i la Universitat Popular. És necessari fomentar espais d'atenció integral per a les dones i plans d'igualtat que doten de transversalitat les polítiques municipals, amb mesures de prevenció de les violències masclistes.

Col·lectius més vulnerables

CCOO PV posa especial recalcament en la posada en marxa de la Llei autonòmica de Serveis Socials a tots els municipis del País Valencià, pel que fa al compliment de ràtios, d’estructura i de prestacions. Insta a consolidar el model municipal d'atenció a les persones en situació de dependència i a implantar la renda valenciana d'inclusió.

Pel que fa a la inclusió de les persones migrades, són necessàries polítiques transversals d'acolliment que atenguen la diversitat cultural. Així mateix, és també prioritari implementar polítiques específiques dirigides a la joventut (equipaments, alternatives d'oci, ocupació i participació). CCOO PV proposa un parc públic d'habitatge per a les necessitats de la població amb problemes residencials: pobresa, desnonaments, dones en situació de risc per violència de gènere, persones migrants o joves.

Municipis sostenibles i participatius

El sindicat aposta per municipis sostenibles socialment i mediambiental, a través del desenvolupament de plans de mobilitat, foment del transport públic i millora de l'accessibilitat. Però a més, insta a donar suport al sector primari i al desenvolupament industrial, amb infraestructures que afavorisquen polígons i zones comercials avançades que aporten qualitat i valor afegit.

Municipis amb una gestió efectiva dels residus (amb recollida selectiva i implantació de sistema de devolució, dipòsit i reutilització d'envasos) i en els quals es recupere la gestió pública de l'aigua. Que les inversions municipals tinguen en compte el canvi climàtic i el control de la petjada de carboni.

CCOO PV planteja una major democratització i participació en les decisions polítiques, a través del diàleg social, la transparència de la gestió pública i la consulta ciutadana.