Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

La Filmoteca de CCOO PV presenta el documental ‘Leo a la vida’

• Dijous 16 de maig, 18.00 hores, seu de CCOO PV (pl. Nàpols i Sicília, 5, València).
  • Lliurament de premis de la Marató Fotogràfica Vicent Ventura 2019.

CCOO PV ha organitzat una nova sessió de la seua Filmoteca, amb la projecció del documental ‘Leo a la vida’, un homenatge a la pedagoga Leonela Relys, una humil mestra d’escola que va crear un revolucionari mètode d’alfabetització. A l’acte participarà el director, Julio Suárez i membres del voluntariat educatiu. També està previst el lliurament del I Premi de Fotografia 'Vicent Ventura'.

08/05/2019.
Documental

La protagonista del documental és Leonela Relys, una humil mestra d’escola amb total vocació per la seua professió. Malgrat la seua modèstia, aquesta doctora en Ciències Pedagògiques va ser la creadora del mètode més ràpid i eficient d’alfabetització per a persones que no saben llegir ni escriure, l’anomenat ‘Jo si puc’.

A través d’aquest mètode, s’ha alfabetitzat a més de vint milions de persones. Per això, la UNESCO va premiar el programa i a la seua autora en 2006 i la Universitat de Girona en 2012. El director del documental, Julio Suárez, ha volgut reflectir l’aportació que Leonela Relys havia fet a la humanitat.

Projecció i col·loqui

El secretari de Cultura de CCOO PV, Ferran Garcia, explica que el documental encaixa en l'objectiu de reflexionar sobre les revolucions, atenent que el mètode d'alfabetització presentat és una eina per assolir l'accés a la cultura i el coneixement de les classes més marginades: “Sense l'educació no es pot entendre l'èxit de cap revolució que perseguisca millorar la justícia social i els drets humans”.

La projecció el posterior col·loqui tindran lloc el dijous 16 de maig, a les 18.00 hores, a la seu de CCOO PV (pl. Nàpols i Sicília, 5, València).Les persones que participaran en el col·loqui, tant del voluntariat pedagògic i com de la realització de la pel·lícula, estan molt vinculades a l'àrea d'educació de CCOO i també a l'experiència d'alfabetització en Nicaragua, basada en la proposta pedagògica de Leonela Relys.

La programació de la Filmoteca CCOO PV d'aquest any se centra en dos eixos: memòria històrica (principalment en clau valenciana) i les revolucions (recordem que es commemora el 25é aniversari de l'alçament zapatista a Xiapas i el 25é aniversari de la caiguda del mur de Berlín).

Premi fotografia 'Vicent Ventura'

Durant l'acte, es lliuraran els guardons del I Premi de Fotografia 'Vicent Ventura', convocat per CCOO PV, la Federació d’Ensenyament de CCOO PV i l’Escola de Persones Adultes Vicent Ventura. Un concurs que es va desenvolupar en format de marató, dirigit a l’alumnat de l’Escola Vicent Ventura i a l’afiliació de CCOO PV, que va tenir el format de marató fotogràfic.

En l'enllaç de l'Escola de Persones Adultes Vicent Ventura  podeu veure les imatges finalistes de la Marató Fotogràfica.