Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO Comarques Centrals realitza una assemblea de delegats i delegades a Ontinyent amb motiu del 28 d’abril i el 1 de maig

L’acte ha sigut comptat amb les intervencions de delegades i delegats del sindicat, a banda de les persones responsables del sindicat a Comarques Centrals

25/04/2019.
    .

El Centre Cultural Caixa Ontinyent ha acollit l’assemblea de delegats i delegades que CCOO Comarques Centrals ha organitzat aquest 25 d’abril. L’assemblea ha estat organitzada amb motiu del 28 d’abril, dia per la seguretat i la salut en el treball, i del 1er de Maig, fent una crida a participar a les mobilitzacions que s’organitzen, especialment a la que s’organitza a Alcoi.

Paco Luque, secretari de salut laboral i medi ambient de CCOO Comarques Centrals, ha iniciat l’assemblea donant dades d’accidents laborals a la comarca i al País Valencià, i donant la millor recepta per evitar els accidents, que no es altra que la prevenció. Invertir en prevenció de riscos laborals es la millor forma d’evitar qualsevol problema. Els delegats i delegades de CCOO juguen un paper fonamental en eixe sentit, vigilant el compliment de la llei i prenent les mesures que siguen necessàries quan aquestes no es facen, inclosa la denuncia.

A continuació han intervingut diverses delegades i delegats, contant les seues experiències en la lluita pels drets en matèria de salut laboral. Susanna Gisbert, secretària d’igualtat de CCOO Comarques Centrals i membre del Comitè de Zara, ens ha explicat com han lluitat per complir amb la normativa als centres Zara de la província d’Alacant. Susana Gomar, membre del Comitè d’Empresa de MasyMas, ha exposat la lluita que van dur junt als membres del Comitè de Seguretat i Salut per millorar les condiciones al seu centre. Cal destacar que va iniciar aquesta lluita després d’assistir a cursos de formació sindical realitzats pel sindicat. Finalment ha intervingut Juan Ramón Vallín, President del Comitè d’Hinojosa, que ha explicat la intervenció sindical en matèria de medició de riscos ambientals.

Per a tancar l’assemblea, Manuela Pascual, secretària general de CCOO Comarques Centrals, ha fet una crida a participar en les mobilitzacions del 1er de Maig i a lluitar per defensar els nostres drets allà on s’han de guanyar, als centres de treball i als carrers.

En acabar l’assemblea s’ha realitzat una perfomance a la Plaça de la Concepció on s’ha escenificat la mortalitat dels accidents laborals, fent una denuncia de la situació actual, i on s’ha llegit el manifest d’aquest 28 d’abril per part de Paco Luque.