Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Un sindicat a peu de carrer amb la joventut

Dubtes sobre els contractes laborals, informació sobre les pràctiques o l’oferta formativa, són les inquietuds més habituals de les persones joves que s’apropen a CCOO PV. El sindicat participa aquests dies en diferents espais d’àmbit universitari i municipal, en els quals informa i assessora sobre qüestions relatives a l’àmbit laboral, de formació i de protecció social.

12/04/2019.
    Estand de CCOO PV a la Fira de la Formació Professional de Sagunt.

Les secretaries de Formació i Ocupació i la de Política Social i Joventut de CCOO PV estan portant a terme una intensa campanya d’atenció a la ciutadania a peu de carrer, especialment a les persones joves.

El sindicat ha participat aquesta setmana en la Fira d’Ocupació de la Universitat Politècnica de València, on estudiants s’han apropat al nostre estand, principalment, per resoldre dubtes sobre els contractes laborals que tindran en el futur o sobre les condicions de les pràctiques remunerades.

En aquest sentit, CCOO PV ha distribuït la ‘Guia de Aprendices, Becarios/as y Trabajo Precario’, editada recentment. Els estudiants també hi han demanat informació sobre prevenció de riscos laborals, o sobre com continuar la seua carrera professional al nostre territori en el cas de les persones estrangeres. Una atenció on han participat conjuntament les secretaries d’Ocupació i de Joventut de CCOO PV, així com la Secció Sindical de CCOO a la Universitat Politècnica de València.

CCOO també va participar durant aquest mes d’abril en la I Fira de la Formació Professional de Sagunt, organitzada per l’Ajuntament, amb l’objectiu d’afavorir el procés d’inserció social i professional de les persones més joves. En aquest marc, CCOO també va oferir informació sobre la seua oferta formativa, que imparteix la Fundació per a la Formació i l’Ocupació FOREM PV. La secretària d’Ocupació, Ana Garcia, va realitzar un taller dirigit a l’alumnat de secundària sobre les pràctiques dels mòduls de formació professional.

El sindicat a les places de València

CCOO PV, com a membre del Pacte per l’ocupació de la ciutat de València, participa en ‘Places per l’Ocupació’, una iniciativa emmarcada en el projecte de l’Ajuntament ‘València Activa’. Aquest pla té com a objectiu acostar els diferents serveis i programes municipals i del servei públic d’ocupació Labora (antic Servef) a la ciutadania, en les diferents places de la ciutat. La pròxima cita serà el 4 de maig, a la plaça de Benimaclet.

CCOO PV, com a sindicat de proximitat, participa amb el seu estand, oferint ajuda i assessorament a les persones en atur i a la ciutadania en general, i a la seua afiliació. Formació, assessorament laboral, informació sobre convenis però també sobre prestacions i jubilacions, són les qüestions més demanades.