Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

#1Maig2019

Que no et mengen

Aquest Primer de Maig, Día de la Classe Treballadora, CCOO PV crida a la seua afiliació i a la ciutadania valenciana a reivindicar junts treball decent, salut laboral i igualtat. Perquè nadar contra corrent es fa molt difícil si no t'organitzes i lluites amb altres persones que estan vivint situacions de precarietat, desigualtat i pobresa.

11/04/2019.

TREBALL DECENT

Exigim l'augment dels salaris, tal com es va comprometre la patronal. Necessitem un model nou de relacions laborals més democràtic, que retorne la negociació col·lectiva a un paper central; així com un desenvolupament econòmic més sostenible, que tinga en compte els canvis tecnològics i una transició justa. Urgeix acabar amb la precarietat i derogar la reforma laboral.

SALUT LABORAL

Denunciem la situació d'emergència provocada per la sinistralitat i la mortalitat, conseqüència de treballs no segurs i de deficiències en la prevenció de riscos en les empreses. Al País Valencià, 62 persones van perdre la vida durant 2018 per desenvolupar un treball insegur i va haver-hi 48.161 accidents amb baixa mèdica.

IGUALTAT

Reclamem un món sense discriminacions ni violències. Cal combatre totes les bretxes de gènere, des de la salarial fins a la de pensions. S’ha de garantir la igualtat d'oportunitats en l'accés, la permanència i la promoció en l'ocupació. Plans d'igualtat, negociació col·lectiva amb perspectiva de gènere, protocols i mesures contra els diferents tipus d'assetjament, reforç de la Inspecció de Treball, així com polítiques públiques que fomenten la corresponsabilitat.