Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

#Eleccions28A

CCOO PV presenta les seues propostes a Compromís

Arturo León s'ha entrevistat amb Mónica Oltra per traslladar el document elaborat amb les principals reivindicacions del sindicat per a les eleccions autonòmiques del 28 d'abril. Ha destacat la necessitat de combatre la precarietat en l'ocupació i de continuar amb la reversió de serveis públics.

10/04/2019.
    Carles Mulet, Mónica Oltra, Arturo León, Cloti Iborra i Ester Calderón.

Tots dos dirigents han coincidit a assenyalar la preocupació pels contractes a temps parcial que després encobreixen jornades completes, les hores extra no pagades, la precarietat que es dona en els serveis externalitzats o la gent que entra i ix del mercat laboral sense aconseguir una estabilitat en l'ocupació.

Per avançar cap a un treball digne, el secretari general de CCOO PV ha plantejat diferents propostes com la creació d'un observatori pel treball decent que vigile, entre altres aspectes, l'economia submergida; la implantació de la figura del delegat o delegada territorial de prevenció de riscos laborals per atendre les empreses sense representació; que les administracions no financen patronals que no tinguen conveni col·lectiu; o que per atorgar el distintiu d'empresa socialment responsable, s'especifiquen els requisits, es demane un informe preceptiu a la representació de treballadors i treballadores, o que es preveja la participació del sindicat en el Consell Valencià de Responsabilitat Social.

Una altra de les matèries tractades en la trobada ha sigut assegurar la qualitat dels serveis públics, tot incidint en la via de la reversió d'aquells que han sigut privatitzats, sense cost per a les arques públiques.

D’altra banda, la candidata de Compromís a la Generalitat ha insistit que “també tenim plena coincidència amb CCOO PV en el desplegament de les polítiques socials. Érem una comunitat a la cua d’Espanya en aquesta matèria i ara ens estem situant en l’avantguarda, però hem de seguir en aquest camí. I per això també de nou coincidim amb CCOO PV en la necessitat d’un finançament just per a la nostra Comunitat”.