Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO PV exigeix un treball segur i sense riscos davant l’augment de la sinistralitat laboral

• El sindicat organitza multitud d’assemblees per commemorar el 28 d’abril, Dia Internacional de la Salut i Seguretat en el Treball.

‘Pren el control, exigeix un treball sense riscos’, és el lema amb el qual CCOO PV vol conscienciar sobre la situació d’emergència provocada per la sinistralitat laboral i la mortalitat. Una xacra que continua en augment, conseqüència de treballs no segurs i de deficiències en la prevenció de riscos. El sindicat reclama major inversió empresarial en prevenció, plans de mobilitat segurs i sostenibles i que la salut laboral esdevinga un tema prioritari en l’agenda política.

05/04/2019.
28 d'abril. Dia Internacional de la Salut i Seguretat en el Treball.

Davant l’augment dels nivells de sinistralitat laboral i de les persones mortes en accidents de treball, CCOO PV urgeix posar en primera línea de l’agenda política els efectes de la precarietat laboral i de la multitud de treballs atípics. Al País Valencià, 62 persones perderen la vida durant 2018 per desenvolupar un treball insegur i hi hagué 48.161 accidents de treball amb baixa mèdica, segons els registres oficials. No obstant això, són molts més els accidents de treball i malalties professionals sense baixa mèdica, amb especial incidència en les dones.

CCOO PV reclama una major inversió empresarial en prevenció de riscos laborals, en formació, informació i en la creació d’entorns segurs de treball (tant des del punt de vista físic com psicològic). A més, insta als poders públics a supeditar les distincions, les bonificacions i els suports empresarials a l’estricte compliment i vigilància de la salut de les persones.

A més, exigim plans de mobilitat sostenible que permeten uns desplaçaments segurs en el desenvolupament del treball, vistos des de la triple dimensió social, econòmica i mediambiental, amb perspectiva de gènere.

Perquè intentar guanyar-se la vida no pot significar un risc per a la teua seguretat i salut: pren el control i exigeix un treball sense riscos!

Assemblees arreu del País Valencià

CCOO PV organitza multitud d’assemblees en les principals localitats del País Valencià per commemorar el Dia Internacional de la Salut i Seguretat en el Treball i també el Primer de Maig, Dia Internacional del Treball.

- Alacant: 24 d’abril. 10.00 hores. Seu CCOO l’Alacantí-les Marines (av. Salamanca, 33).

- Castelló: 26 d’abril. 10.00 hores. Seu CCOO Comarques del Nord. (pl. de les Aules, 6).

- Dénia: 17 d'abril. 10.30 hores. Seu CCOO Dénia. (carrer Hermanos Ferchén, 13).

- Elx: 17 d’abril. 10.30 hores. Sala de Graus Universitat Miguel Hernández. Edifici Arenals.

- Elda: 8 d’abril. 10.00 hores. Seu CCOO Elda (carrer Reina Victoria, 25).

- Ontinyent: 25 d’abril. 10.30 hores. Centre Cultural Caixa Ontinyent (carrer Gomis, 3).

- Sagunt: 26 d’abril. 10.00 hores. Seu CCOO Camp de Morvedre-Alt Palància (carrer del Treball, 18, Port de Sagunt).

- València: 25 d’abril. 10.30 hores. Parc de Capçalera.