Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO PV dona suport a les reivindicacions del sector citrícola

El sindicat participà aquest diumenge en la manifestació convocada per la Plataforma en Defensa del Llaurador, on es reclamà al Govern central i a la UE la suspensió de les importacions procedents de països tercers fins a la revisió dels acords comercials. Una situació que afecta la competitivitat d’un sector econòmic clau per al nostre territori.

02/04/2019.
    Èxit de participació en la manifestació en defensa del sector citrícola

CCOO PV dona suport a les reivindicacions de la Plataforma en Defensa del Llaurador, integrada per més d’un centenar d’ajuntaments de tot el País Valencià, organitzacions professionals agràries i sindicats. Aquesta Plataforma va convocar la manifestació de diumenge passat, dia 7, que partí a les 11.00 hores des de l’Estació del Nord, recorregué els principals carrers de la ciutat, i finalitzà a la Delegació del Govern, on es llegí un manifest.

La citricultura del País Valencià està travessant la pitjor campanya de les últimes dècades. Aquesta situació afecta directament la pèrdua de rendibilitat de les persones productores de cítrics i la competitivitat d’un sector econòmic clau per als nostres pobles. La Plataforma exigeix ajudes directes per als xicotets citricultors que hagen tingut pèrdues, així com la revisió i renegociació de tots els acords firmats per la Unió Europea amb països tercers, pel que fa a les concessions favorables a les importacions de cítrics.

El manifest reclamà la suspensió de les importacions procedents de països tercers fins a la revisió dels acords comercials, un estudi de com afecten les produccions europees i la garantia d’unes relacions comercials equitatives i amb protecció absoluta de la sanitat vegetal dels cultius europeus. També exigí la total garantia per a la salut dels consumidors europeus en relació als cítrics importats de països tercers.