Comisiones Obreras del País Valenciano | 24 abril 2024.

Signat II Conveni autonòmic de la fusta i moble del País Valencià

CCOO signa el segon conveni amb increments de l'1,8 %, l’1,9 % i el 2 % per a 2019, 2020 i 2021 respectivament.

11/03/2019.
    Firma del II Convenio Autonómico de Madera y Mueble

Dijous passat 7 de març té lloc la reunió de la Comissió Negociadora del Conveni Col·lectiu de la Fusta, Fusteria, Moble i Afins de la Comunitat Valenciana, codi de Conveni número 801 00085012017 la Federació Empresarial de la Fusta i Moble de la Comunitat Valenciana (FEVAMA), per la part empresarial i representants de CCOO Construcció i Serveis PV i FICA UGT PV, per la part social.

Aquest conveni, regula les condicions socials i econòmiques dels 16.000 treballadors i treballadores del País València, amb una vigència de tres anys 2019, 2020 i 2021, i amb increments salarials de l'1,8 %, l’1,9 % i el 2 % respectivament.

L'àmbit funcional a què afecta aquest conveni està establit en el seu annex 4, entre altres activitats estan l'aprofitament i/o explotació de la fusta i de les biomasses de fusta, serrat i raspallat de la fusta, tota activitat industrial de fusta que hi haja o puga crear-s’hi i l'activitat d'artista faller, entre altres quaranta.

Això representa una consolidació del Conveni del sector autonòmic i la homogeneïtzació de les condicions socials i econòmiques dels treballadors i de les treballadores a tot el País Valencià i dona una seguretat en les relacions laborals tenint en compte el moment d’estancament en què es troben les negociacions del Conveni estatal.