Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

Negociacions trencades entre l'empresa de conservació de carreteres de l’A3 i el personal

    Els treballadors i les treballadores denuncien que Foment és el responsable d'aquest conflicte i que no dona la cara per a resoldre’l. CCOO assenyala que el Ministeri admet baixades en les ofertes de les empreses per a obtenir la concessió d'un 30% per sota del cost real del servei, la qual cosa va en perjudici dels drets dels treballadors i de les treballadores.

    04/03/2019.
    CCOO PV implanta medidas para el uso compartido del coche en trayectos de trabajo.

    CCOO PV implanta medidas para el uso compartido del coche en trayectos de trabajo.

    Dimarts passat 26, en el Tribunal d'Arbitratge Laboral, es va acordar suspendre el primer dia de vaga previst per al dia 1 de març en virtut: d’establir un calendari de reunions i de la necessària participació del Ministeri de Foment en aquestes.

    L'empresa ha tornat a reiterar que l'equiparació salarial no passa per augmentar la despesa en salaris de l'empresa, si aquestos no són assumits pel Ministeri. L'empresa proposa que l'augment dels salaris de les persones que menys cobren siga amb càrrec d'aquells treballadors i treballadores que tenen un salari superior.

    A més, l'empresa pretén reduir de 6 a 4 els treballadors i les treballadores de guàrdia per a atendre accidents de trànsit i serveis urgents i necessaris en la carretera. El pretext de l'empresa és el plec de condicions que ha elaborat el Ministeri. Siga com siga la capacitat d'intervenció en la carretera es redueix en un 30 %, amb la repercussió lògica en l'increment del risc per als treballadors i els ciutadans usuaris de la carretera.

    El Ministeri ha creat el conflicte que porta a la vaga els treballadors en establir l'obligació dels reforços i de les guàrdies sense que alhora s'establisca l'obligació de l'empresa de compensar econòmicament la disposició dels treballadors.

    Les guàrdies i els reforços es garanteixen en detriment dels períodes de descans dels treballadors i de les treballadores. L'obligació dels treballadors i de les treballadores d'atendre les emergències, accidents, etc. en l'autovia quan estan fent ús del seu període de descans, l'ha establit per primera vegada en el Ministeri en el plec de condicions del servei.

    Estableixen l'obligació cap al treballador o la treballadora, però no el seu dret a percebre la compensació econòmica per estar disponible per al servei en el seu temps de descans.

    El Comité de Vaga juntament amb el sindicat de CCOO, responsabilitzen del conflicte laboral el Ministeri de Foment per dues raons: per admetre baixades en les ofertes de les empreses per a obtenir la concessió d'un 30 % per sota del cost real del servei, la qual cosa porta a aqueixes empresa a propostes d'organització del treball en perjudici dels drets dels treballadors; i dos, per establir obligacions dels treballadors sense obligar les empreses a compensar els treballadors per aqueixes majors obligacions.

    El Comité de Vaga recorda que va ser el Ministeri qui va determinar la fusió de les bases de conservació de La Reva i d’El Rebollar, sense resoldre el problema de les diferents condicions salarials que regien en cadascuna d'aqueixes conservacions.

    A més el Ministeri va establir que amb motiu de la fusió dels dos centres de conservació hi sobraven 22 treballadors en ser, el servei a prestar, el mateix que es cobria per separat pels dos centres de conservació. Les mobilitzacions dels treballadors van impedir els acomiadaments.

    És obvi que per al Ministeri de Foment els treballadors i les treballadores que realitzen la conservació de l'autovia A3, no gaudeixen de respecte ni de drets laborals, ja que sense tindre’ls en compte se'ls imposen noves obligacions i modificacions sense cap compensació.

    Dilluns que ve, se celebrarà una Assemblea de Treballadors en la qual està previst proposar, per part del Comité de Vaga, un enduriment de les mesures de pressió davant de l'empresa i el Ministeri.