Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO PV presenta al·legacions al Decret del Consell de les VTC per a protegir els drets laborals del personal

La central sindical considera que en el Projecte no s'arrepleguen mecanismes de protecció dels drets laborals del conjunt de treballadors i treballadores, especialment quant a descansos i protecció de dades.

01/03/2019.
    CCOO PV ha formulado alegaciones en la tramitación del proyecto de decreto-ley del Consell de prestación del servicio de transporte público discrecional de personas viajeras.

CCOO PV ha formulat al·legacions en la tramitació del Projecte de decret llei del Consell de prestació del servei de transport públic discrecional de persones viatgeres mitjançant arrendament de vehicles amb conductor. Aquestes arrepleguen la problemàtica del col·lectiu sobre el registre de jornada, els temps de descans i la garantia en la protecció de les seues dades personals davant de possibles ingerències com la geolocalització.

D'igual manera, CCOO PV es manifesta en contra de possibilitar que cada ajuntament modifique alguna de les competències autonòmiques, amb la finalitat d'evitar situacions de competència deslleial entre municipis limítrofs.

D'altra banda, el sindicat considera inacceptable que s'intente pressionar al Consell alertant d'estimacions, que manquen de fonament, sobre acomiadaments de centenars de persones que presten els seus serveis per a aquesta modalitat de transport. Amb aquestes declaracions s'instrumentalitza de nou les persones treballadores i la ciutadania consumidora.

Tal com se li va fer saber al director general de Transports de la Generalitat, Carlos Domingo, el passat mes, han de respectar-se els drets laborals de tot el col·lectiu, i emplaçar al diàleg totes les parts implicades. Parlar d'acomiadaments sense una garantia mínima de condicions de treball decents significa una pressió al Consell que transcendeix els límits en un estat democràtic. “Des de CCOO PV mantenim una posició ferma en la defensa dels interessos de les persones treballadores, no estem en contra de cap model que respecte aquests drets”.

CCOO PV emplaça a mantenir un diàleg permanent en el qual aconseguir consensos per a resoldre el conflicte, ja que entén que resulta una matèria estructural i no de conjuntura, per la qual cosa advoca per escoltar totes les parts implicades i respectar els drets laborals en particular i de les persones usuàries en general.