Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO PV advoca per protegir els drets laborals dels treballadors i de les treballadores de les VTC

La central sindical insta a dialogar amb totes les parts implicades en el conflicte i a respectar els drets laborals del conjunt del personal. CCOO PV reivindica que en el Decret regulatori de les VTC del Consell es garantisca el respecte als descansos.

07/02/2019.
    Francis Gimeno, Daniel Patiño, Carlos Domingo, Juan Cruz.

CCOO PV veu amb preocupació el conflicte entre taxis i VTC i la seua repercussió en els interessos de treballadors i treballadores i de la ciutadania en general, especialment els aspectes relacionats amb la protecció del conjunt del personal i el respecte als drets laborals tant en el taxi com en les VTC. Així ho ha traslladat CCOO PV al director general de Transports de la Generalitat, Carlos Domingo, en una reunió mantinguda ahir per a l'explicació del Projecte de decret regulatori de les VTC, a la qual va assistir el secretari d'Acció Sindical, Salut Laboral i Medi Ambient de CCOO PV, Daniel Patiño, i representants de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV (el secretari general, Juan Cruz, i el d'Acció Sindical, Francis Gimeno).

En els mecanismes administratius de control de les empreses de VTC ha de preveure’s la jornada realitzada, el respecte als descansos de treballadors i treballadores, així com aspectes establits en la recent Llei orgànica de protecció de dades, especialment en l'establiment de garanties de protecció davant de geolocalitzacions i control d'activitat.

CCOO PV emplaça a mantenir un diàleg permanent en el qual aconseguir consensos per a resoldre el conflicte, ja que entén que resulta una matèria estructural i no de conjuntura, per la qual cosa advoca per a escoltar totes les parts implicades i a respectar els drets laborals en particular i de les persones usuàries en general.

La central sindical treballa amb diferents grups polítics per aconseguir una solució acordada, en la qual s'harmonitzen els interessos de les diferents patronals i no s'instrumentalitze el conjunt de les persones treballadores, atenent els problemes de disseny de mobilitat que hi ha al País Valencià. Únicament en el respecte a la dimensió social, econòmica i mediambiental es podrà acordar una solució satisfactòria. En aquest sentit, CCOO PV, proposarà i mantindrà una posició proactiva per a la resolució del conflicte.