Comisiones Obreras del País Valenciano | 24 abril 2024.

8 de febrer #FetsJa

Milers de sindicalistes reclamen a Madrid ‘Més fets, menys paraules’

• Ocupació, salari, drets i igualtat

La delegació valenciana suma 450 sindicalistes de CCOO PV a l'Assemblea conjunta a Madrid per reclamar ‘Menys paraules, més fets’ juntament amb més de 10.000 representants sindicals de tots els sectors productius i del serveis.

08/02/2019.
Assemblea conjunta #FetsJa

Amb el taxatiu lema “MÉS FETS MENYS PARAULES", el sindicat ha exigit a les empreses que traslladen als convenis col·lectius la pujada salarial prop del 3 % i el salari mínim de conveni de 14.000 € anual pactat, i al Govern, una modificació substancial de la reforma laboral i que derogue la reforma de les pensions.

Negociació col·lectiva, diàleg social i igualtat

Aquesta assemblea massiva forma part d'una campanya a l’ofensiva per a reclamar al Govern i a les organitzacions empresarials el compliment dels pactes assolits, i advertir que en cas contrari la mobilització creixerà en intensitat i es prolongarà en el temps.

L'acte d'avui es troba al bell mig d'un procés de mobilització que va començar amb la celebració d'assemblees en els centres de treball, i abans d'un altre punt d'inflexió: la jornada de lluita i mobilització del 8 de març, en defensa de la igualtat, els drets i contra les violències masclistes. En la seua intervenció, la secretària de Mujeres y Igualdad de CCOO, Elena Blasco Martín, ha exigit al Govern "una llei d'igualtat retributiva amb fons suficients per acabar amb les bretxes".

CCOO ha demostrat àmpliament la seua disposició al diàleg i la concertació, ara #ÉsElMoment de superar les resistències patronals a aplicar l’AENC: pujada salarial 3 %; salari mínim conveni (14.000 €/any).

Les intervencions d'avui han reclamat la derogació dels aspectes més lesius de la #ReformaLaboral, abordar el finançament sostenible del sistema #PensionsDignes, bloquejar el factor de sostenibilitat i recuperar la revaloració basada en l'IPC.

La mobilització sindical sostinguda als centres de treball i al carrer vol forçar al Govern a prioritzar les necessitats socials, enfrontar la pobresa agreujada per un model econòmic injust i desequilibrat i corregir la desigualtat.

El secretari general de CCOO, Unai Sordo, ha manifestat el seu orgull davant l'auditori i ha recordat que "estem ací per reivindicar els drets de la majoria social, la reversió de les polítiques d'austeritat i les reformes lesives que van contra les treballadores i els treballadors". Sordo ha emplaçat l'actiu sindical a continuar lluitant perquè es concrete la correcció de la reforma laboral, que ha qualificat de llast per a la recuperació salarial que precaritza l'ocupació i disminueix el poder organitzat de les persones treballadores".

Entre les propostes, el secretari general ha instat a recuperar la inversió i la qualitat del sector públic, complint els acords subscrits, renovant plantilles. "Les reformes fiscals han d'acostar Espanya al nivell de pressió fiscal de l'entorn europeu" ha afirmat.

Finalment, Sordo ha afirmat que "necessitem una agenda social ambiciosa, que situe el debat polític en el terreny de les preocupacions de la vida de la gent i la majoria treballadora. La lluita contra la desigualtat és l'única alternativa al relat involucionista que ens amenaça".

#FetsJa
#ÉsElMoment