Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO reclama a la Conselleria un model d'atenció primària integral i finançament per al seu desenvolupament

• El sindicat demana la dotació de recursos suficients amb caràcter urgent.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, ha reclamat en la Mesa Tècnica celebrada avui, que recupere i desenvolupe el model integral d'atenció primària definit en la Llei general de sanitat i el dote d'un finançament suficient que pose fi a la seua deterioració contínua.

21/01/2019.
Centro de salud

CCOO insisteix que és necessari establir un calendari de negociació de mesures a curt, mitjà i llarg termini amb l'objectiu d'aconseguir una atenció primària forta, centrada en el pacient, amb capacitat resolutiva i que puga desenvolupar les seues competències recuperant les activitats preventives, de promoció de la salut i la intervenció comunitària.

Entre les mesures que per a CCOO són urgents destaquen la revisió de les plantilles deficitàries, la definició d'equips d'atenció primària, el desenvolupament de les competències dels professionals i de les professionals, la millora d'infraestructures, la definició de les ràtios de tot el personal (sanitari i no sanitari), implantació de les especialitats d'infermeria, la disminució de la burocràcia de les consultes, millora de la coordinació entre els diferents nivells (especialitzada, salut pública, serveis sociosanitaris i serveis de suport) i un pla d'atenció d'urgència extrahospitalària.

D'altra banda, el Pla de salut de la Comunitat Valenciana 2016-2020 arreplega el compromís de destinar un 20 % del pressupost sanitari global a atenció primària per a 2020, xifra que encara no s'aconsegueix en cap departament de salut. CCOO posa en valor aquesta iniciativa però s'ha de continuar avançant fins a aconseguir el 25 % tal com recomana l'OMS.

Aquest sindicat insta que s'han de prendre mesures perquè l'atenció primària recupere el seu prestigi social i professional, perquè la resta de personal i la mateixa Administració reconeguen el paper fonamental d'aquest primer nivell assistencial, que és la porta al sistema nacional de salut i el més proper a la població.

CCOO esperava una concreció major de les mesures per la qual cosa la Mesa d'avui no ha complit les nostres expectatives. CCOO participarà dels grups de treball proposats per la Conselleria per a desenvolupar les nostres propostes per la millora i el desenvolupament de l'atenció primària i comunitària com a element nuclear del nostre sistema sanitari.