Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Continua la mobilització per un conveni just per al secto tèxtil

Més d'un centenar de delegats i delegades de CCOO s'han concentrat hui a la Plaça d'Espanya d'Alcoi per reivindicar un salari digne de al menys 14.000€, i que el conveni del tèxtil-confecció represente els interessos de la majoria de treballadors i treballadores del sector.

16/01/2019.
    .

Comissions Obreres ha convocat aquest matí una assemblea en la seu d'Alcoi on han tractat amb la seua representació sindical la situació del conveni del tèxtil que no va ser signat pel sindicat. L'assemblea ha estat presidida per Rafael López, secretari general del sindicat intercomarcal d'indústria de Comarques Centrals, Manuela Pascual, secretària general de CCOO Comarques Centrals, i Javier Galarza, secretari general de la Federació d'Indústria de CCOO PV.

Després de l'assemblea, que ha sigut massiva i ha omplit el saló d'actes del sindicat, els delegats i delegades han marxat cap a la Plaça d'Espanya, on s'han concentrat perquè s'arrepleguen les seues reivindicacions, tant en matèria salarial com en qüestió de torns. Els i les participants portaven pancartes on es demanava un conveni just i es feien al·lusions a la regulació del 5é torn.

També ha tingut lloc una reunió amb l'Alcalde d'Alcoi, Toni Francés, per part de Manuela Pascual, Rafael López i Javier Galarza. En aquesta reunió s'ha demanat d'explicar a l'Ajuntament la situació dels treballadors i treballadores del sector.

Per acabar la manifestació, Javier Galarza i Rafael López s'han dirigit als i les assistents per a dir-los que no van a parar fins que s'arrepleguen les seues reivindicacions i s'escolte al sindicat majoritari.

Cal recordar que el conveni es va signar amb la Patronal sols per part d'UGT, no respectant l'AENC que s'havia signat unes setmanes abans i on s'arreplegava que els salaris no foren inferiors a 1.000€, qüestió que després no es va signar per part d'UGT en el conveni. Actualment el conveni vigent està denunciat als jutjats, i les dos parts tenen aquest dimecres una vista per a desbloquejar la situació, cosa que sembla difícil.