Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Joves de CCOO PV alerten dels “regals” patronals per Nadal

El sindicat comença una campanya de sensibilització dirigida als treballadors i les treballadores joves, que adverteix sobre les precàries condicions laborals de les ocupacions durant la temporada de festes: treball temporal, jornades inacabables, treball en festius, entre d’altres. Uns “regals” de precarietat amb què la joventut no ha de conformar-se.

12/12/2018.
    Cartell campanya

Arriba Nadal i, com és habitual, l’empresariat torna a obsequiar els treballadors i les treballadores més joves amb els seus “regals” de temporada. Ocupacions temporals “per circumstàncies de la producció”, normalment amb jornades intenses i inacabables, i treball en dies festius, que no sempre es paga com cal.

En aquest escenari, Joves de CCOO PV tornen a sortir al carrer, per informar els joves i les joves sobre els seus drets, de manera que els puguen defendre. El sindicat considera que pel fet de ser joves, els treballadors i les treballadores no han de conformar-se amb aquestes condicions laborals abusives i els convida a unir-se per tal de defensar el que els pertany.

Joves de CCOO PV sortiran al carrer en els pròxims dies i visitaran comerços, locals d’hostaleria, centres comercials per informar els treballadors i les treballadores joves sobre els seus drets i la possibilitat d’unir-se al sindicat.

Precarietat estructural

La secretària de Política Social i Joventut de CCOO PV, Ana Belén Montero, recorda que el sindicat porta molt de temps denunciant la situació de precarietat estructural que pateixen les persones joves en el mercat laboral. “És necessari acabar amb la desigualtat social que pateix la joventut i un pas per a pal·liar-la és la posada en marxa del Pla de xoc per a l’ocupacio jove, que CCOO ha acordat recentment amb el Govern central en la Mesa del Diàleg Social”, assenyala Montero.

La dirigent sindical insta a seguir pressionant perquè la situació que pateix la joventut es corregisca, “per això és imprescindible l’organització sindical”.

En aquesta campanya, CCOO PV recorda els exemples de lluita i de reivindicació de plantilles joves en empreses com ara Amazon, Vestas, Alcoa, Burger King o AON. El sindicat insta al col·lectiu a “no deixar passar ni una” al lloc de treball i a no esperar a que “regalen els drets”.