Commemoració Dia dels Drets Lingüístics

• Sala d'actes de la seu de CCOO PV [pl. Nàpols i Sicília, 5. València]

El pròxim dimarts, dia 11 de desembre de 2018, la seu del sindicat a València acollirà un acte commemoratiu organitzat per la secretaria de Cultura i Política Lingüística de CCOO PV, amb motiu de la commemoració del Dia dels Drets Lingüístics.

05/12/2018.
Drets lingüístics

L'acte començarà amb la inauguració de l'exposició 'Pedrolo més enllà dels límits' dins de la celebració del centenari amb motiu de l’any Pedrolo, que posa al nostre abast l’escriptor, el seu ideari i la seua coherència censurada. Aquesta exposició quedarà a disposició dels centres educatius que la sol·liciten i de les entitats culturals que la demanen a FE CCOO PV o a CCOO PV a partir de gener de 2019.

Seguidament es realitzarà el lliurament dels premis corresponents al primer concurs de relats curts 'Maite Boscà'  dirigit a l’afiliació, amb una temàtica relacionada amb el món del treball i les reivindicacions de la classe treballadora. El premi porta el nom de la professora de valencià de l'IES Albal, militant activa de la cultura i la llengua i sindicalista de la Federació d'Ensenyament de CCOO PV, que ens va deixar sobtadament el passat mes de maig.

Finament, i amb la presència del poeta que dona títol als premis, es lliraran els guardons a la promoció i l'ús del valencià 'Marc Granell' en reconeixement a les persones i institucions que més s’impliquen en la cura de la nostra llengua, tant des de l'estructura de CCOO PV com des de l'àmbit de la participació social. "Tal i com es va decidir en les línies d’acció de l’XIé Congrés de CCOO PV, la nostra acció sindical i sociopolítica ha d'anar acompanyada d'expressions culturals amb un caràcter reivindicatiu i d'especial cura per la cultura del País Valencià" Ferran Garcia, secretari de Cultura i Política Lingüística de Comissions Obreres del País Valencià.