Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

#VidesNOXifres

Davant la violència masclista: més igualtat, educació i protecció

Aquest diumenge el moviment feminista valencià va convocar la ciutadania a prendre les places amb motiu del 25N, Dia Internacional contra la Violència cap a les Dones. Milers de persones, col·lectius, organitzacions socials, plataformes, entitats, partits i sindicats participaren en les manifestacions convocades al llarg del País Valencià per mostrar el dol de tot un poble per les dones i criatures assassinades.

26/11/2018.
    Castelló

Un any més des de CCOO PV estiguérem presents a les convocatòries de València, Castelló, Alacant i Elx, per denunciar les violències masclistes, exigir mesures per la seua eliminació i mostrar el nostre rebuig rotund contra tota mena de violència contra les dones.

Les reivindicacions de llibertat i respecte a la dignitat femenina i la denúncia de les diverses violències de gènere, com ara la prostitució, la bretxa salarial, la gestació subrogada, o la feminització de la pobresa van centrar unes manifestacions cada vegada més intergeneracionals, agermanades per l’abolició del patriarcat.

La secretària de la Dona, Polítiques LGTBI i Institucional, Cloti Iborra va marxar en la pancarta de capçalera de la manifestació de València amb el lema “Contra totes les violències masclistes, autodefensa feminista” i reivindicà amb contundència “el compliment íntegre del Pacte d’Estat en matèria de violència contra les dones, i del Pacte valencià contra la violència de gènere i masclista, sorgits de la mobilització feminista i social”.

Iborra denuncià que als centres de treball, la violència masclista es presenta també com a assetjament sexual i per raó de sexe, per la qual cosa ens cal una major dotació i recursos a la Inspecció de Treball, així com una major col·laboració amb la representació sindical, perquè “com a representants de les treballadores i dels treballadors no hi som aliens, i perquè no hi haurà societat lliure, justa i igualitària sense que les dones tinguen dret a viure en pau i amb dignitat”.

CCOO PV considera imprescindible que les mesures acordades es porten endavant, estiguen coordinades i siguen avaluades. És imprescindible la implicació de totes les parts. “Perquè les dones continuen sent assassinades, violades, assetjades, discriminades i humiliades i les xifres són aterradores: 972 dones assassinades per violència de gènere des de 2003, 44 fins a novembre de 2018, (d’elles 4 al PV); 27 criatures assassinades des de 2013, 11 en el darrer any.

Davant aquest degoteig insostenible, des de CCOO PV

-CONDEMNEM la violència causada contra dones i xiquetes pels integrismes religiosos, les guerres i els conflictes armats, les víctimes de tràfic i d’esclavitud sexual, la situació de vulnerabilitat que pateixen les dones refugiades que inclou violència física i sexual, així com els retrocessos en drets reproductius i llibertat sexual, inclòs el dret a l’avortament.

-REBUTGEM les resolucions i sentències com la produïda en el cas de la Manada, que ignora el delicte d’agressió i de violació, desacredita el testimoni de la mateixa víctima i envia un missatge d’impunitat als agressors.

-EXIGIM:

- L’aplicació del Conveni d’Istanbul, que estableix un marc internacional de prevenció i protecció de les dones i menors víctimes, i amplia el concepte de violència de gènere a totes les violències masclistes; violència sexual, laboral, institucional, assetjament sexual i altres violències no infligides per la parella o l’exparella.