Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

La plantilla d’Stylsaf es mobilitza davant el tancament

L’empresa de La Vall d’Uixó (Castelló), proveïdora d’equipament comercial per al grup Inditex, tanca les seues portes després d’un llarg període d’esforç per part de la plantilla per a redreçar la companyia. Es perd una firma icònica per a la província, amb més de cinquanta anys, i s'accentuen els problemes derivats de la falta de projectes industrials.

16/11/2018.
    Manifestación en La Vall d'Uixó, contra el cierre de Stylsaf.

Centenars de persones, entre les quals es trobaven els treballadors i les treballadores de l'empresa s'han manifestat, sota una pluja intensa, pels carrers de la localitat castellonenca, per reivindicar una solució davant l'abandonament de l'empresa. En la manifestació ha participat una nodrida representació de la corporació municipal, a més de la pràctica totalitat de la direcció de CCOO d'Indústria PV, que defensa els llocs de treball.

Amb un reconegut bagatge industrial de més de 50 anys, la prestigiosa marca tanca les seues portes i liquida els treballadors i les treballadores, davant la pèrdua de confiança del grup Inditex. Stylsaf li ha subministrat equipament industrial en exclusivitat durant els últims anys.

Les 154 persones de les quals disposava l'empresa en l'actualitat han realitzat tots els esforços per mantenir la companyia: dos ERO d'extinció, un ERTO de suspensió, reduccions salarials importants, aplicació de mesures de flexibilitat i acumulació d'impagaments de més de tres nòmines. Totes aquestes s'han convertit en mesures inútils per salvar una empresa, que ha estat incapaç de mantenir l'activitat.

La companyia de La Vall d'Uixó se suma a la llarga llista d'empreses, que han desaparegut del mapa de Castelló, en una província que acumula importants problemes d'ocupació de qualitat i amb valor afegit. S'accentuen així els problemes en la indústria, davant la indefinició de projectes industrials que establisquen mesures per a la recuperació.

CCOO d'Indústria PV inclourà la situació de l'empresa StylSaf en la reunió que celebrarà en els propers dies amb la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de Rafael Climent. En aquest sentit, fa una crida a la ciutadania i als agents socials de la comarca perquè se sumen a la defensa dels llocs de treball amb un projecte industrial en una empresa amb un alt valor afegit.

CCOO d'Indústria PV adverteix que amb el tancament d’StylSaf no solament es perden 154 ocupacions directes. Amb la desaparició de la planta, es perd una empresa icònica de la comarca, que ha contribuït en gran manera al desenvolupament econòmic i social de la localitat.