Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO exigeix “consideració” per al sector de components de l'automòbil davant de la inestabilitat que genera Ford

Delegats i delegades sindicals de CCOO en la indústria auxiliar de l'automòbil exigeixen “solucions globals” davant els nous reptes als quals s'enfronta el sector, que genera més de 20.000 ocupacions. Mostren que estan farts per la seua invisibilitat i perquè es considere les seues empreses meres subcontractes, dependents de les decisions de la planta motriu d'Almussafes.Delegados y delegadas sindicales de CCOO en la industria auxiliar del automóvil exigen “soluciones globales” ante los nuevos retos a los que se enfrenta el sector, que genera más de 20.000 empleos. Muestran su hartazgo por su invisibilidad y porque se considere a sus empresas meras subcontratas, dependientes de las decisiones de la planta motriz de Almussafes.

05/11/2018.
    Assemblea de delegats i delegades de CCOO d'Indústria País Valencià.

Els delegats i les delegades de CCOO d'Indústria PV d'empreses que fabriquen components de l'automòbil, especialment per a Ford, manifesten que estan farts per la seua invisibilitat i perquè se'ls considere meres subcontractes dependents de les decisions de la planta motriu. La representació sindical exigeix consideració davant els nous reptes als quals s'enfronta la indústria de l'automòbil al País Valencià.

CCOO d'Indústria PV és majoritària en el sector de components de l'automòbil. Prop de 200 representants sindicals defensen els interessos en el més de centenar d'empreses que fabrica components per a la indústria de l'automòbil, i suporten constantment les conseqüències de les decisions de Ford.

Aplicació de la “recepta Ford”

En la fabricació de components subjau l'aplicació de diversos convenis sectorials, especialment el de la indústria del metall, el de la transformació del plàstic, de la indústria química, i fins i tot del tèxtil. Tots aquests preveuen mesures en els seus articulats diferents a les condicions del conveni de Ford, i on estan molt presents en cada negociació les exigències de les pressions del clúster de l'automòbil. No obstant això, cada vegada que s'anuncia reducció en les quotes de producció de Ford, es recorre a la “recepta Ford” en lloc d'explorar les enginyoses mesures que s'han inclòs en aqueixos altres convenis sectorials.

Segons el parer de CCOO, és el moment de visibilitzar els més de 20.000 treballadors i treballadores que treballen en el sector de la indústria auxiliar de l'automòbil. Han de ser considerats i considerades part de la cadena de valor del sector de l'automòbil i manifestar-se com una indústria motora de l'economia valenciana, que, en molts casos forma part de la idiosincràsia del nostre teixit industrial amb forma de multinacional.

CCOO traslladarà a les administracions autonòmiques, associacions patronals i empresaris del sector la seua intenció d'exigir una resposta integral als vaivens que generen les decisions que adopte l'empresa Ford, per a la planta de València.