Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

X Escola de Dones sindicalistes Marina Caballero

Dones participació i comunicació

Els propers dies 24 i 25 d’octubre CCOO PV celebra la dècima edició de la seua ‘Escola de Dones Sindicalistes Marina Caballero’, un espai de reflexió i debat, orientat al coneixement i a l'apoderament, en què participen prop de 100 dones sindicalistes de tot el País Valencià.

23/10/2018.
    Retall programa de l'Escola

Enguany l'Escola analitzarà la comunicació i la participació pública i sindical de les dones, identificarà les febleses i mancances per tal d’aportar la consciència i els instruments adients per a millorar la comunicació de les representants i responsables. Les ponències i els tallers pràctics programats donen resposta al treball d’apoderament com a sindicalistes i concreta un dels objectius de la campanya d’eleccions sindicals de CCOO #ÉsElMoment de conquerir la igualtat.

La presentació de l’Escola correrà a càrrec de Cloti Iborra Alcaraz, secretària de la Dona, Polítiques LGTBI i Institucional de CCOO PV i Inma Martínez Cañada, secretària de Formació Sindical i Fundacions de CCOO PV.

En una dècada d'existència l'Escola ha abordat temes essencials per a la tasca sindical en matèria d'igualtat i no discriminació: bretxa salarial, assetjament sexual i/o per raó de sexe, llenguatge no sexista i inclusiu i participació de les dones en el sindicat.

Per això, el sindicat disposa sempre d’expertes que aporten el seu punt de vista i eines d'abordatge, des de la perspectiva de gènere tant de l’intern del sindicat com de l’àmbit acadèmic i polític. En aquesta primera jornada participaran la directora de l’agència ‘Comunicación y Género’, Isa Mastrodoménico, i les secretàries de Comunicació de CCOO, Empar Pablo i de CCOO PV, Ester Calderón.

Per introduir la perspectiva de gènere en els processos de comunicació i/o lideratge en el treball sindical i en la societat, cal identificar fortaleses i febleses. La formació amb perspectiva de gènere és imprescindible per participar en els processos de representació des de l'enfocament feminista.

Per això el programa inclou una part pràctica sobre tècniques de comunicació per a millorar les habilitats comunicatives i l’acció sindical, véncer la por a parlar en públic, millorar la comunicació davant els mitjans, conéixer altres possibilitats de comunicació sindical com ara les xarxes socials. Aquesta tasca l’assumiran les secretàries de Formació i Comunicació de CCOO PV.

La síntesi de la feina de la primera jornada correrà a càrrec de la companyia ClownDestino Teatro, que arreplegarà les seues pròpies Clownclusions.

El segon dia d’Escola es dedicarà de manera intensiva a analitzar l’afiliació i la participació de les dones treballadores en eleccions sindicals i les estratègies de comunicació encetades per a reforçar la presència, la participació i el lideratge en el sindicat així com a identificar les dificultats experimentades al respecte.

Aquesta segona jornada tindrà les intervencions de la secretària d’Afiliació i Eleccions Sindicals de CCOO PV, Mila Cano, i de la secretària general de la Federació de Serveis de Galícia Lucia Trenor, que serà entrevistada per Mar Vicent, secretària Dona de la FSC de CCOO PV.

Posteriorment al col·loqui està previst un treball per grups i un Plenari on es resumiran les conclusions assolides. L’Escola conclourà amb la intervenció del secretari general de CCOO PV, Arturo León, que conduirà l’acte de clausura.