Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO PV celebra l’èxit del 9 d’Octubre com a jornada de convivència democràtica i com a llibertat d’expressió

Gràcies a totes les persones que vareu fer del 9 d’Octubre una jornada d’avanç de les llibertats front a les amenaces de l’ultra-dreta

11/10/2018.
    Pancarta de capçalera de la Comissió 9 d'Octubre

CCOO PV celebra el resultat general de la tradicional manifestació del 9 d’octubre i valora molt l'elevada participació ciutadana que va omplir els carrers de València amb més de 15 mil persones.

Malgrat les amenaces i el consegüent malestar que marcaren els dies previs a la diada, i tot i algunes retirades de la convocatòria de la manifestació de la Comissió 9 d’Octubre, Comissions Obreres del País Valencià destaca les xifres de participació i l’organització de la marxa que ha permès superar els entrebancs previs. Ha estat una jornada de reivindicació històrica marcada per la dignitat contra el feixisme, la condemna de la línia autoritària contra les llibertats d’expressió, de vaga i de participació democràtica.

Gràcies a totes les persones que hem participat en la manifestació, el xantatge de la por no ha funcionat. Durant dècades a València ha funcionat un xantatge de la por, de l’amenaça, de la violència física i verbal contra les posicions de defensa de les llibertats, la llengua i la cultura, per a imposar per la força una hegemonia social. Però aquest 9 d’octubre això no ha funcionat: davant les notícies constants de violències anunciades, la gent, els valencians i valencianes, enlloc d’atemorir-se i quedar-se a casa, vam eixir al carrer, més nombrosos que mai. L’amenaça va aconseguir el contrari del que buscava: va provocar la mobilització i gent molt diversa (per edat, condició social i pensament) vam saber treballar conjuntament, respectant la diversitat, en benefici d’una València millor.

Gràcies a totes les persones que ens vareu acompanyar el dia 9, per fer-ho possible.