Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Canviar les regles per fer realitat el Treball Decent

• CCOO PV commemora la Jornada Mundial pel Treball Decent i organitza un acte el dia 4, a les 11.00, a la seu de València (pl. Nàpols i Sicília, 5) i una exposició de Pau i Solidaritat.

Ocupació de qualitat, salaris i pensions dignes, condicions de treball justes i cap tipus de discriminació. Aquestes són les principals reivindicacions que CCOO PV posa damunt la taula davant la Jornada Mundial pel Treball Decent, que es commemora el dia 7 d'octubre, sota el lema 'Canviar les regles'. Unes regles que cal canviar, perquè són profundament injustes, generan desigualtats i atempten contra els drets laborals a gran part del món.

01/10/2018.
Jornada Mundial pel Treball Decent 2018

El 7 d'octubre se celebra l'11 aniversari de la Jornada Mundial pel Treball Decent, enguany sota el lema 'Canviar les regles'. CCOO PV, juntament amb centenars de sindicats i milions de treballadors i treballadores de tot el món, reivindica que el treball decent siga una realitat. Per això, ha organitzat un acte el dijous dia 4 d'octubre, a les 11.00, a la seu sindical de Valèncià, a on persones treballadores procedents dels sectors d'hostaleria i de l'ocupació de la llar, oferiran els seus testimonis de precarietat i com han lluitat per millorar les seues condicions laborals. L'acte comptarà amb les intervencions de la secretària de Formació i Ocupació de CCOO PV, Ana García i del secretari general de CCOO PV, Arturo León.

Per això, Per a CCOO, 'Canviar les regles' per fer realitat el Treball Decent significa:

Ocupació de qualitat per a tots i totes. Reivindiquem la plena ocupació, i instem als governs a perseguir aquest objectiu mitjançant polítiques i inversió pública. Cal garantir les oportunitats d'ocupació per a la joventut que és la més colpejada per la crisi. Garantir ocupació digna per a la joventut.

Salaris dignes. El treball ha de permetre una vida digna. Els salaris han de recuperar el seu valor previ a la crisi perquè la recuperació econòmica també arribe a la classe treballadora. Reforçar i estendre la negociació col·lectiva contribueix a retribucions més justes i millors condicions de treball. Cap salari ha d'estar per sota dels 1.000 euros mensuals.

Condicions de treball justes. La competitivitat empresarial no pot basar-se en la reducció dels costos laborals ni en la deterioració de les condicions de treball. Les reformes laborals que estan condemnant a la precarietat i la inseguretat en el mercat laboral han de ser abolides i substituïdes per normes justes que garantisquen l'ocupació de qualitat. El treball precari ha de desaparéixer.

Protecció social i un sistema públic de pensions fort i sostenible. Pensions dignes per a avui i per al futur.

Cap tipus de discriminació en el treball. Acabar amb les bretxes de gènere.

Per a CCOO PV és necessari que les regles imposades pel neoliberalisme al sistema econòmic mundial canvien per ser profundament injustes, per generar majors i noves desigualtats, per atacar la democràcia i atemptar contra els drets laborals a gran part del món. Han d'abolir-se les reformes laborals que condemnen milions de treballadors i treballadores a la precarietat, la inseguretat i a una nova pobresa.

En aquesta 11 Jornada Internacional pel Treball Decent és indispensable també que s'aconseguisca el Pacte mundial de migracions promogut per Nacions Unides com a compromís global i real per a una migració i una mobilitat justa, regular i segura basada en els drets de les persones. Així mateix, és fonamental que els governs orienten les seues polítiques a la consecució dels Objectius de desenvolupament sostenible que també promouen les Nacions Unides, en nom de la promoció del creixement sostingut, inclusiu i sostenible, la plena ocupació i el treball decent per a tots i totes.

Exposició de Pau i Solidaritat PV

Per commemorar el 7 d'octubre, CCOO PV acollirà l'exposició 'Els objectius de desenvolupament sostenible en la promoció del treball decent', organitzada per la Fundació Pau i Solidaritat. La mostra pretén explicar què són els Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides, i com els sindicats són essencials per a l'assoliment d'aquests a tots els països, a través de la defensa de la llibertat sindical i la negociació col·lectiva, i de la defensa dels drets de treballadors i treballadores.