Comisiones Obreras del País Valenciano | 16 abril 2024.

Arturo León valora la intensificació del diàleg social en la seua trobada amb Mónica Oltra

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, i la vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, han mantingut una reunió en la qual han valorat el context socioeconòmic i polític, així com els avanços assolits en les meses de diàleg social i les prioritats per al pròxim semestre.

12/09/2018.
    Fuente: Europa Press

Han coincidit que la falta de finançament autonòmic llastra moltes polítiques públiques que necessitarien millors inversions per a poder fer front, sobretot en les àrees de les conselleries més inversores. Per això es comprometen, des de cadascun dels seus espais, a seguir reivindicant un canvi en el sistema de finançament. Una exigència que se sostindrà davant l'actual Govern d'Espanya.

Arturo León ha posat en relleu que en l'últim període s'ha intensificat i fet més visible el diàleg social. A més ha explicat les propostes realitzades pel sindicat per al pròxim semestre, entre les quals ha destacat la creació de l'Observatori del Treball Decent, la necessitat de controlar els casos en els quals no es renoven els convenis col·lectius sectorials o l'augment de recursos de l’INVASSAT com a fórmula per a prevenir i atallar la sinistra laboral que segueix, preocupantment, a l'alça.

També hauran d'abordar entre agents econòmics, socials i Govern, el desenvolupament reglamentari d'importants lleis com la de serveis socials, la de responsabilitat social o l'aplicació del decret d'acreditació, autorització i registre de centres i serveis d'atenció a la dependència. En l'àmbit de les polítiques públiques, han debatut sobre la possibilitat de crear un Tribunal de Contractació Administrativa en l'àmbit autonòmic i impulsar la Llei de funció pública.