Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Setmana Europea de la Mobilitat

Alacant acull una jornada que aborda la mobilitat sostenible des de la perspectiva de gènere

• Dijous 20 de setembre, 17 hores, sala d'actes "Chamorro", seu CCOO av. Salamanca 33, Alacant.

La Secretaria d'Acció Sindical, Salut Laboral i Medi Ambient, en col·laboració amb la Secretaria de Dona, Polítiques LGTBI i Institucional de CCOO PV, han organitzat aquesta Jornada de Mobilitat Sostenible amb Perspectiva de Gènere. Una iniciativa emmarcada en la setmana Europea de la #Mobilitat2018, en l'àmbit de l'Estratègia Valenciana de Seguretat, Salut i Benestar i que forma part de la campanya sindical de Salut Laboral amb perspectiva de gènere 'Defensa la teua postura'.

10/09/2018.
Retall del cartell de la jornada

La Jornada vol ressaltar la importància del gènere en els patrons de mobilitat de les persones, i de conéixer els motius que donen lloc als diferents comportaments d'homes i de dones davant dels seus desplaçaments.

Amb aquesta reflexió col·lectiva, el sindicat vol visibilitzar la necessitat d'un abordatge transversal, i de tenir-lo en compte a l'hora de dissenyar polítiques d'implementació i de gestió de plans de mobilitat sostenible.

L'assistència és oberta, després d’inscripció al següent formulari: http://www.pv.ccoo.es/jornadamobilitat%20 (cal seleccionar l’opció 20 de setembre Alacant al desplegable Jornada)

Programa de la Jornada

Presentarà el treball de la Jornada Javier Pérez, secretari de Salut Laboral i Mobilitat de CCOO l'Alacantí-les Marines.

La primera intervenció sobre 'Mobilitat sostenible i gènere' correrà a càrrec d'Aranzazu Valera, càtedra mobilitat sostenible Vectalia per la Universitat d'Alacant.

Seguidament es presentarà una experiència de treball en 'Mobilitat sostenible des de l'Administració local, el cas de Sant Vicent'. A càrrec de Pilar Isidro, tècnica auxiliar de Medi Ambient en l'Ajuntament de Sant Vicent.

La visió des de l'activisme social tindrà la intervenció de Dones Bicibles.

Posteriorment la secretària general de CCOO l'Alacantí-les Marines, Consuelo Navarro, presentarà el vídeo 'Mobilitat, gènere i treball' de Laura Diéguez, de la CONC.

Finalment està previst un debat obert i una síntesi breu de les conclusions a càrrec de Maria Candelas, secretària de Dones, Igualtat i Formació de CCOO l'Alacantí-les Marines.