Mobilitzacions en Tragsa davant l'incompliment salarial per part del Ministeri d'Hisenda

El servei de bombers forestals de la Generalitat Valenciana va assumir noves funcions que van suposar l'acord d'un nou marc retributiu que havia de fer-se efectiu al juliol.

08/08/2018.
    Imatge de EFE.

La creació de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) al gener de 2017 va portar aparellada la transformació del servei de brigades d'emergències, que es dedicava a l'extinció d'incendis forestals, en el de bombers forestals de la Generalitat Valenciana. Els treballadors i les treballadores assumien noves funcions de prevenció, extinció i recuperació d'incendis forestals, inundacions, nevades, catàstrofes amb hidrocarburs o rescats de persones.

Aquest fet provoca que la Generalita Valenciana inste a l'empresa pública Tragsa a negociar un nou marc retributiu d'acord amb les noves funcions arreplegades en el Reglament del Servei de Bombers Forestals aprovat per les Corts Valencianes. Transcorregut més d'un any de negociacions i superats tots els tràmits legals, requerits tant a la representació legal com a l’AVSRE, el 16 de febrer de 2018 s'arriba a un acord entre empresa i sindicats, amb l'aprovació de la Generalitat Valenciana. Segons el pacte, en el mes de juliol es faria efectiva la modificació salarial corresponent a les noves funcions.

CCOO i UGT denuncien que el Ministeri d'Hisenda actual, en lloc de complir els pactes amb la classe obrera, posa traves negant l'autorització a Tragsa perquè pague l'acordat. Per tant, després de dos anys de negociacions i, esgotades totes les vies de diàleg, han convoquen al col·lectiu de bombers forestals de la Generalitat Valenciana a iniciar mobilitzacions. Les concentracions seran enfront de la delegació de l'empresa a València els dies 23 d'agost i 6 de setembre, i està prevista una vaga indefinida a partir del 7 de setembre.