Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

Bombers forestals en lluita

• 20 i 23 d'agost, 10 hores, concentracions a la seu de Tragsa, c/ Cronista Carreres.
  • 7 de setembre vaga indefinida.

El servei de bombers forestals de la Generalitat Valenciana va assumir noves funcions que van suposar l'acord d'un nou marc retributiu que havia de fer-se efectiu al juliol. Les mobilitzacions en Tragsa son la conseqüència de l'incompliment salarial per part del Ministeri d'Hisenda.

08/08/2018.
Imatge de EFE.

La creació de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) al gener de 2017 va portar aparellada la transformació del servei de brigades d'emergències, que es dedicava a l'extinció d'incendis forestals, en el de bombers forestals de la Generalitat Valenciana. Els treballadors i les treballadores assumien noves funcions de prevenció, extinció i recuperació d'incendis forestals, inundacions, nevades, catàstrofes amb hidrocarburs o rescats de persones.

Aquest fet provoca que la Generalita Valenciana inste a l'empresa pública Tragsa a negociar un nou marc retributiu d'acord amb les noves funcions arreplegades en el Reglament del Servei de Bombers Forestals aprovat per les Corts Valencianes. Transcorregut més d'un any de negociacions i superats tots els tràmits legals, requerits tant a la representació legal com a l’AVSRE, el 16 de febrer de 2018 s'arriba a un acord entre empresa i sindicats, amb l'aprovació de la Generalitat Valenciana. Segons el pacte, en el mes de juliol es faria efectiva la modificació salarial corresponent a les noves funcions.

CCOO i UGT denuncien que el Ministeri d'Hisenda actual, en lloc de complir els pactes amb la classe obrera, posa traves negant l'autorització a Tragsa perquè pague l'acordat. Per tant, després de dos anys de negociacions i, esgotades totes les vies de diàleg, han convoquen al col·lectiu de bombers forestals de la Generalitat Valenciana a iniciar mobilitzacions. Les concentracions seran enfront de la delegació de l'empresa a València els dies 20 i 23 d'agost i 6 de setembre. També està prevista una vaga indefinida a partir del 7 de setembre.