Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO reclama la publicació urgent de les convocatòries de l'oferta pública d'ocupació de 2017

Denúncia el sindicat la falta de planificació del Consell que porta de nou a convocatòries urgents de borses per a cobrir els llocs, una pràctica habitual de l'anterior govern que continua produint-se.

07/08/2018.
    Ofertas de Empleo Público

L'any passat es van convocar 29 borses en total, mentre unes estan en fase de llistats provisionals, altres ja estan esgotant-se. “Es van convocar categories en què no existia necessitat i altres amb gran volum de demanda, no es convocaren”, assegura Soledad Fernández, secretària d'Acció Sindical de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV.

De nou enguany, en ple mes d'agost, s'ha de realitzar convocatòria d'una borsa amb caràcter d'urgència, d'auxiliar de gestió, amb gran risc de ser qüestionada en els tribunals. I pareix que eixiran altres més. Contínuament es repeteix la situació en borses de categories de la qual el personal ha de ser substituït durant les seues vacances.

“Pareix que les Conselleries desconeixen el fet que les persones treballadores tenen dret a un mes de vacances i que pot ser interrompuda l'activitat de l'administració”, manifesta Fernández. Eixa falta reiterada de planificació repercuteix en una mala gestió dels serveis i sobresaturació del personal durant l'època estival.

CCOO amb tots els Governs, i en tots els períodes de legislatura, insisteix que cal planificar les necessitats de personal per a mantenir els serveis prestats a la ciutadania amb qualitat, encara que siga en mínims, així com en què la solució passa per ofertes d'ocupació pública que generen borses actualitzades amb personal suficient. No obstant això, altres organitzacions sindicals, en compte d'exigir la gestió normalitzada i àgil, prefereixen posar pedres en el camí, paralitzant la convocatòria d'eixes ofertes.

Davant d'aquesta situació, “és urgent que s'inicien les convocatòries de l'OPE de 2017, amb els criteris que, tant des de la jurisprudència com des del Ministeri d'Hisenda o la Mesa Sectorial de Funció Pública Valenciana, avalarien un procés en què es garantisquen els principis constitucionals d'accés a l'ocupació pública”, segons Soledad Fernández. Així es compliria a l'objectiu de reduir la temporalitat per davall del 8%, al mateix temps que es faria possible la constitució de bosses de treball per a cobrir llocs de manera temporal i evitar la improvisació que amb tanta assiduïtat impera en la Funció Pública Valenciana.