Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

#ÉselMomentAENC

La manca d'acord en el SIMA aboca al sector al manteniment de la #VagaTèxtil19J

• Reivindicació d'un salari mínim de 14.000 euros/anuals i l'aplicació de l'AENC

L'acte de conciliació del Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA) davant la convocatòria de vaga en el sector tèxtil va finalitzar sense acord, per la qual cosa el pròxim 19 de juliol l'atur es manté a tota Espanya en resposta contundent al primer intent d'incompliment de l'Acord per a l'ocupació i la negociació col·lectiva.

06/07/2018.
Assemblea sector tèxtil a les comarques centrals

CCOO d'Indústria reitera amb la mateixa rotunditat que en l'acte previ a la convocatòria de vaga que “si no hi ha acord hi haurà conflicte” #VagaTèxtil19J #HuelgaTextil19J

Aquesta organització considera que #NoHiHaExcuses, per la qual cosa el pròxim 19 de juliol CCOO d'Indústria defensarà en solitari, el salari mínim de 14.000 euros/any, davant l'intent de la patronal del tèxtil de subscriure amb l'altre sindicat un conveni de la rellevància del tèxtil que significaria un incompliment de l'acord de l’AENC.

El sindicat apel·la a la coherència i al compromís dels seus representants en el tèxtil, i els insta a promoure resolucions i lectura de comunicats, que subscriguen manifestos d'adhesió i emplacen al conjunt dels treballadors i de les treballadores de les indústries tèxtils a secundar la vaga, amb independència de la seua afiliació sindical.

Així mateix, CCOO d'Indústria emplaça a tot el seu actiu sindical a col·laborar amb les accions de protesta i de difusió del conflicte, especialment a les comarques centrals on el sector del tèxtil és determinant per a l'economia domèstica de moltes famílies des de fa més de 100 anys.

Els representants del sector del tèxtil van decidir per unanimitat seguir a l'ofensiva, des del convenciment que “tot i no afectar la majoria de les persones ocupades en el sector”, resultava inadmissible que en un sector estratègic de l'economia valenciana hi hagueren categories salarials inferiors als 14.000 euros que els dos sindicats majoritaris han acordat per a tots els convenis del país.

Antecedents

Aproximadament 200 empreses del sector tèxtil ubicades a les comarques centrals valencianes secundaran aquesta convocatòria estatal de vaga a partir del pròxim dijous dia 19 de juliol.

L'Assemblea del tèxtil celebrada recentment per Indústria de CCOO PV a Ontinyent es pronuncià per unanimitat a favor de convocar la vaga del pròxim 19 de juliol. El sindicat lamenta que la patronal del tèxtil haja estat la primera a incomplir l’acord de negociació col·lectiva signat aquesta mateixa setmana entre CEOE, UGT i CCOO.

Des d’Indústria de CCOO PV denuncien que la vaga respon a la decisió de la patronal del sector de refusar la fixació d’aquest salari per als treballadors/es, motiu pel qual es va trencar el diàleg.

La convocatòria i els actes de protesta es varen ratificar en una assemblea de representants sindicals de CCOO en les empreses del sector tèxtil. El quasi centenar de delegats i delegades del tèxtil que assistiren a l'Assemblea d'Ontinyent va acordar per unanimitat sumar-se a la convocatòria de vaga, sobre aquesta ja es van pronunciar a Galícia o Catalunya.

Malgrat haver-hi una proposta raonable d'acord, ha sigut la negativa de la patronal del sector a fixar un salari mínim de 14.000 euros/any, la qual cosa ha trencat les relacions.

#ÉsElMoment d'aplicar el que s’ha acordat i per tant CCOO, “encara que siga en solitari”, defensarà el que s’ha acordat i no subscriurà un conveni de la rellevància del tèxtil, que no continga un salari mínim de 14.000 euros.

CCOO d'Indústria ha sigut rotunda en l'Assemblea, Carmen Expósito ho trasllada així a la patronal en la última reunió i Javier Galarza ha aprofitat l'Assemblea per fer la crida “No serà CCOO d'Indústria qui vulnere l'acord de l’AENC, ni devaluarà allò que tant ens ha costat aconseguir”, han afirmat ambdós.

En la mateixa assemblea, s'ha informat que quasi passades unes hores de l'Acord aconseguit, altres patronals sectorials com les de forneria i brioixeria industrial al país valencià, o la d’indústria vinícola pretenen seguir un model de negociació col·lectiva, que ja forma part de la història recent del nostre país.

Per tot això, Comissions Obreres exigeix “que es respecten les regles acordades. La recuperació de l’economia, la competitivitat, la productivitat, i el valor afegit dels béns produïts no passen per la contenció salarial, i de la retallada de drets, perquè aqueix model pertany al passat.”.

En els pròxims dies Indústria de CCOO PV valorarà més accions a dur a terme per impedir que es tornen a devaluar les condicions salarials, socials i laborals dels treballadors i de les treballadores del sector.