Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

La Conselleria de Sanitat suspén de nou en els plans de vacances del personal sanitari

El sindicat denúncia que alguns departaments comencen a tenir problemes davant l'escassetat en determinades categories de personal disponible en les seues borses de treball.

20/06/2018.
    El Pla de vacances 2018dl personal sanitari de la GVA és un calc al dels anys anteriors

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, considera que en el seu contingut i apartat econòmic, el Pla de vacances 2018 és un calc al dels anys anteriors, que supedita l'aspecte econòmic al dels purament assistencials i per tant, es mantindran les mancances que pateix la sanitat pública valenciana derivades de l'escassetat en la contractació de personal per al període estival: limitació dels horaris d'obertura dels centres de salut, tancament de llits (prop del 10 % del total), paralització de l'activitat quirúrgica programada, etc.

Altre problema afegit és que en alguns departaments comença a haver-hi problemes en determinades categories davant l'escassetat de personal disponible en les seues respectives borses de treball (principalment metges/esses d'atenció primària, pediatres i infermers/es) cosa que indica la falta de previsió davant la gestió de la borsa. CCOO s'oposa que amb l'excusa de falta de personal i encara que siga temporalment, la Conselleria intente ressuscitar el borsí, i tornar a un model de contractació arbitrari i poc transparent.

Aquest sindicat ha insistit en la necessitat de donar solució als problemes de la borsa de treball de la Conselleria mitjançant la negociació d'un nou model, que dote d'agilitat i de transparència la gestió de la contractació de personal temporal i enterre, per fi, un model de contractació heretat de l'etapa anterior.

No obstant això, en els dos anys llargs de legislatura, la Conselleria ha sigut incapaç de dur a terme en la mesa de negociació, la modificació necessària d'aquesta norma.

Esperem que el nou equip que s'ha configurat en la Conselleria de Sanitat siga capaç de canviar la dinàmica de negociació i es mostre més eficient a l'hora d'abordar aquesta matèria i tantes altres heretades de l'etapa del PP que estan llastrant, amb normes obsoletes, el funcionament de la gestió de personal i que de començament ençà de la legislatura no han sigut capaços de donar solució.