Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO PV dóna suport a la campanya 'Llegir en valencià'

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura impulsa la campanya 'Llegir en valencià' amb la intenció d’estimular la lectura i donar a conéixer els nostres costums i tradicions. Per tal d’aconseguir-ho, enguany s’ha editat una col·lecció de llibres que tindran com a temàtica principal els ingredients típics de la cuina valenciana. Els llibres distribuiran a partir del 17 de juny cada dissabte i diumenge, amb el diari Levante-EMV, i a partir del 30 de juny cada divendres i dissabte amb Información.

13/06/2018.
    CCOO PV ha assistit avui a la presentació de la campanya de la Fundació Bromera.

«Llegir en valencià, la nostra cuina» és una campanya que naix amb l’objectiu de fomentar la lectura i promocionar el valencià a través d’històries on els nostres productes són els protagonistes. En la col·lecció d’onze llibres, que es podran aconseguir cada dissabte i diumenge amb el diari Levante-EMV i cada divendres i dissabte amb Información per només 1 euro (4,5 euros sense el diari).

En 2018 fa 13 anys que la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura impulsa la campanya «Llegir en valencià» amb la clara intenció d’estimular la lectura i donar a conéixer els nostres costums i tradicions. Per tal d’aconseguirho, s’ha editat una col·lecció de llibres de lectura fàcil, assequibles per a tots els públics i que tindran com a temàtica principal els ingredients típics de la cuina valenciana.

Quins llibres trobarem?

Amb «Llegir en valencià, la nostra cuina», ens submergirem en les històries que, al voltant d’un producte de la nostra terra, han imaginat i escrit els nostres autors i autores. Textos de gran qualitat literària, escrits per a l’ocasió per Vicent Sanhermelando, Mercè Climent, Vicent Pascual, Aina Garcia Carbó, Francesc Gisbert, Miquel Puig, Anna Moner, Elvira Cambrils, Ivan Carbonell Iglesias, Gràcia Jiménez i Salvador Vendrell. Cada narració anirà dedicada a un producte concret: la xufa, la mel, la taronja, la carxofa, l’ametla, el caqui, l’oli, la pansa, el llagostí, el dàtil i l’arròs. Els onze llibres van acompanyats d’un glossari amb la definició de les paraules menys conegudes, una secció explicativa que amplia la informació sobre els productes, curiositats relacionades amb la història i recomanacions de llibres d’autors valencians.

La col·lecció de llibres «Llegir en valencià, la nostra cuina» va dirigida tant a lectors que ja estan habituats a llegir com als qui s’inicien en la lectura en valencià. Per això, els llibres contenen característiques tècniques específiques que faciliten la comprensió lectora dels textos. El vocabulari és senzill, la mida de la lletra, gran, i l’interlineat, generós.

A hores d’ara, la campanya està sustentada per més de 50 entitats de diferents àmbits, entre elles CCOO PV.

Quan comença?

La campanya «Llegir en valencià, la nostra cuina» es posa de nou en marxa el diumenge 17 de juny amb la distribució gratuïta del llibre Micalet el Pallús, escrit per Vicent Sanhermelando, amb el diari Levante-EMV. La resta de títols es distribuiran cada dissabte i diumenge fins al 22 de juliol de 2018. El diari Información començarà la distribució el dissabte 30 de juny i acabarà el 4 d’agost.