Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Diguem NO, Mobilitza’t és #TempsDeGuanyar

Només la mobilització organitzada canvia la realitat i en això CCOO és un referent

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, ha exigit avui una redistribució justa de la riquesa “que hem contribuït a generar”, i ha qüestionat la fórmula que fa possible “36.000 milions en beneficis empresarials a 2017 -més que en l’any 2008- amb un milió menys de persones treballant i amb salaris de misèria”.

22/05/2018.

Arturo León intervé a la conmcentració davant la seu de la CEV CV

El País Valencià ha viscut avui una intensa jornada de lluita sindical per la negociació col·lectiva, milers de representants de CCOO PV i UGT PV han eixit al carrer a Castelló, Alacant i València entre les 10 h i les 12 hores, han realitzat assemblees, manifestacions i concentracions de protesta davant de les seus de les patronals valencianes, per exigir la redistribució de la riquesa creada, pujades salarials dignes, mesures contra la precarietat i major igualtat en les condicions de vida i treball de les dones i homes del treball.

La mobilització d'avui ha enxarxat les resistències i els conflictes sectorials amb la certesa que “després de l'incompliment patronal dels acords en l’any 2017. 2018 és #TempsDeGuanyar i de recuperar drets arrabassats per a totes les persones treballadores”.

Les assemblees han donat veu a cadascun dels sectors per denunciar convenis bloquejats, salaris devaluats, precarietat. Des de les organitzacions, els secretaris generals d’Ensenyament, Serveis a la Ciutadania, Construcció i Serveis, Indústria, Sectors Sociosanitaris, i Serveis del País Valencià han enumerat els conflictes que mobilitzen gairebé tots els sectors.

Els líders sindicals han denunciat incompliments, desproteccions, i paradoxes com ara que malgrat l’increment de pernoctacions i la recuperació de l’activitat en el sector, el conveni d’hostaleria porte set anys estancat en la mesa de negociació, o que la mancança d’una patronal forta i responsable no permeta la negociació d’un conveni autonòmic de la sanitat privada.

Tots els secretaris han coincidit en la necessitat de defensar la negociació col·lectiva i enfrontar la proliferació de les empreses multiservei, i de protegir els increments pactats amb clàusules de revisió salarial, una mesura inclosa en tots els AENC signats, fins i tot durant la crisi.

Convocades amn el lema Diem NO, Mobilitza’t, ambdues organitzacions sindicals han denunciat l'incompliment patronal dels acords en l’any 2017 i han afirmat que és el moment de la recuperació.

A València s’ha realitzat una manifestació des de la pl. Tetuan fins a la seu de la patronal, en la pl. del Comte de Carlet, on els secretaris generals d’UGT, Ismael Sáez i CCOO PV, Arturo León, han detallat tots els àmbits en què és #TempsDeGuanyar.

El líder sindical s’ha adreçat a una patronal “molesta per les nostres demandes i què esperaven?” en referència a la reivindicació d’un recuperació equitativa del poder adquisitiu i del repartiment dels “ingents beneficis empresarials que s’estan generant”, amb un increment addicional per sectors per als més baixos.

León també ha reclamat una justificació de la contractació temporal i la distribució irregular de la jornada, i ha carregat contra els abusos en la subcontractació i l’externalització de serveis. En el seu parlament, León ha instat a la mobilització als milers de persones treballadores que esperen un acord l’AENC per poder millorar les condicions laborals en el conveni col·lectiu del seu sector.