Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Primer de Maig 2018 #TempsDeGuanyar més igualtat, millor ocupació majors salaris i pensions dignes

La lluita per la dignitat de les persones treballadores condemnades a una precarietat que mata, la desigualtat que penalitza les treballadores de la llar i les persones migrants, la defensa del sistema públic de pensions, la reivindicació col·lectiva d'un finançament just i la repulsa a la injustícia patriarcal centraren les reivindicacions i la commemoració del Primer de Maig al País Valencià.

02/05/2018.
    Manifestació Primer de Maig Comarques Centrals

Aquest Primer de Maig els carrers de València, d’Alacant, d’Alcoi, d’Elx, d’Elda i de Castelló s’ompliren de milers de persones mobilitzades per reivindicar més igualtat, millor ocupació, majors salaris i pensions dignes

La manifestació de València va eixir a les 11.30 h de Sant Agustí amb els secretaris generals de CCOO PV, Arturo León i de la UGT-PV, Ismael Sáez, a la pancarta de capçalera, on també es feren presents els representants del Consell Ximo Puig i Mónica Oltra així com alguns dels consellers i síndics.

La música de dolçaines i tabals d'Estrela Roja de Benimaclet va obrir una manifestació diversa, que va unir milers de persones contra les polítiques econòmiques que segueixen generant precarietat i desigualtat, contra les bretxes de gènere i les violències masclistes i amb el desig compartit d'abastar dignitat i drets.

Les manifestacions convocades arreu del País Valencià van manifestar que volem Finançament Just i Pensions Dignes, que els tractats comercials i les coves fiscals fan possibles els paradisos fiscals i van condemnar la violència sexista amb missatges de solidaritat com ‘Nosaltres som La Manada’ i 'NOésNO'. En la protesta, que ha durat més d'una hora, ha tingut cabuda tot tipus de demandes, inclosa la reivindicació d'un referèndum per al Sàhara.

CCOO PV va reiterar al carrer la seua demanda de MILLOR OCUPACIÓ I MÉS IGUALTAT, perquè un de cada quatre contractes dura menys d'una setmana i la rotació laboral i la contractació a temps parcial s’encrueleix amb les dones.

Perquè cal fer front a la resistència patronal que els salaris recuperen poder adquisitiu, i exigir un repartiment just de la riquesa, que en aquesta etapa de recuperació econòmica la negociació col·lectiva reflectisca una millora substancial especialment dels salaris més baixos.

També es va reivindicar la consolidació de drets socials i garantir el benestar per a tota la ciutadania, inclòs el sistema públic de pensions, i que per això necessitem un sistema fiscal just i suficient, en lloc de recórrer sistemàticament a l'anunci demagògic de rebaixes fiscals.

Al parlament final de la plaça Amèrica, el secretari general de CCOO PV, Arturo León va demanar a les organitzacions empresarials i als governs que siguen sensibles a les propostes justes i raonables per canviar la precarietat laboral i ha reclamat responsabilitat en la protecció social, en referència al bloqueig en el Parlament, per part del PP i Ciudadanos, de la ILP per una prestació mínima d'ingressos.

Respecte dels PGE per a 2018, León va denunciar que "a més d'aprofundir en polítiques regressives, segueixen discriminant la nostra comunitat", i que "per poder garantir els serveis públics exigim un #FinançamentJust, que compense el deute històric amb el País Valencià".

També va denunciar la transformació empresarial per maximitzar el benefici a costa dels drets laborals: l’expansió d'empreses multiserveis amb màxima precarietat contractual i plataformes digitals que neguen el caràcter laboral de la relació de treball.

El líder sindical ha defensat el camí cap a la recuperació de drets i el canvi de model productiu, ha reclamat diàleg i respostes a les demandes de pensions dignes i de millora de les condicions de treball 'perquè en cas contrari, hi haurà contestació general en el carrer'.