Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Primer de Maig 2018

Millor ocupació, majors salaris, pensions dignes i més igualtat

En aquest Primer de Maig, Dia Internacional del Treball, des de CCOO PV animem a la participació de les treballadores i dels treballadors en les manifestacions d'Alacant 11.30h IES Jorge Juan; Alcoi 11.30h Albereda; Castelló 11h Sant Lluís; Elx 11h pl. Barcelona; Elda 11h Estació Autobusos de Petrer; València 11.30h Sant Agustí; Vinaròs 11 h plaça Ajuntament.

23/04/2018.
    Manifestacions 1 de Maig.

Aquest Primer de Maig és TEMPS DE GUANYAR i les Comissions Obreres del País Valencià ens mobilitzarem sota quatre reivindicacions fonamentals “Més igualtat, millor ocupació, majors salaris i pensions dignes”. Participa amb CCOO PV en les manifestacions convocades arreu del País Valencià:

Alacant 11.30h IES Jorge Juan.

Alcoi 11.30h a Albereda.

Castelló 11h Sant Lluís.

Elx 11h pl. Barcelona.

Elda 11h Estació Autobusos de Petrer.

València 11.30h pl. Sant Agustí.

Vinaròs 11 h pl. Ajuntament

Contra POLÍTIQUES ECONÒMIQUES que  segueixen generant PRECARIETAT I DESIGUALTAT

El nostre mercat de treball es caracteritza per la temporalitat (un de cada quatre contractes dura menys d'una setmana), la rotació laboral i la contractació a temps parcial, que s’encrueleix amb les dones.Encara que baixa l'atur, continua afectant XXXX al País Valencià i els nivells de protecció no arriben ni a la meitat de persones en atur. Ha augmentat la sinistralitat laboral, 53 persones mortes al nostre territori durant 2017.L'organització empresarial es transforma per maximitzar el benefici a costa dels drets laborals: expansió d'empreses multiserveis amb màxima precarietat contractual i plataformes digitals que neguen el caràcter laboral de la relació de treball.La patronal es resisteix que els salaris recuperen poder adquisitiu. Els sindicats exigim que en aquesta etapa de recuperació econòmica la negociació col·lectiva reflectisca una millora substancial dels salaris en general i dels més baixos en particular.

Contra les BRETXES de gènere i les VIOLÈNCIES MASCLISTES

Les dones deixaren de percebre, per un treball igual o d'igual valor, quasi 6.000 euros a l'any.És inacceptable que el Govern en el seu projecte de PGE 2018 reduïsca de 200 a 80 milions la partida pressupostària per a combatre la violència de gènere.La infravaloració de les tasques i ocupacions feminitzades enfonsen en la discriminació. És essencial la dignificació de l'ocupació domèstica, la seua equiparació laboral i la ratificació del Conveni 189 de l’OIT.

Perquè cal consolidar DRETS SOCIALS

Els Pressupostos generals de l'Estat per a 2018, a més d'aprofundir en polítiques regressives, segueixen discriminant la nostra comunitat. Per poder garantir els serveis públics exigim un nou sistema de finançament més just, que compense el deute històric amb el País Valencià.La garantia de l'estat del benestar per a tota la ciutadania, inclòs el sistema públic de pensions, necessita d'un sistema fiscal just i suficient, en lloc de recórrer sistemàticament a l'anunci demagògic de rebaixes fiscals.Reclamem la posada en marxa immediata de la Prestació d'Ingressos Mínims avalada per més de 700.000 signatures i que s'està tramitant en el Parlament, on el PP i Ciudadanos la mantenen bloquejada des de fa més d'un any.

Perquè és temps de guanyar junts millor ocupació majors salaris, pensions dignes i més igualtat.