Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO convoca vaga de professorat associat en la Universitat Politècnica de València

La Coordinadora del Professorat Associat i els sindicats presentes en la UPV, entre aquests Comissions Obreres, convoquem vaga indefinida a partir del dia 16 d’abril.

03/04/2018.
    Coordinadora del Professorat Associat i sindicats de la UPV convoquen vaga indefinida

La Secció Sindical de Comissions Obreres és una de les convocants de la vaga indefinida del professorat associat de la Universitat Politècnica de València que començarà el pròxim dilluns 16 d’abril amb l’objectiu de reivindicar el reconeixement per part de la UPV del treball realitzat per aquest col·lectiu: “a mateix treball mateixes condicions laborals”.

Des de CCOO considerem que la figura del professorat associat ha sigut pervertida per part de les universitats públiques, convertint-la en mà d’obra “barata, elàstica i flexible”; un professorat que ha de signar un nou contracte any rere any, amb una dedicació a temps parcial els horaris del qual se solen ajustar a aquelles franges que difícilment serien cobertes; sense dret a unes retribucions equiparables a altres categories que responguen al principi següent: “a mateix treball, mateix salari” i sense cap perspectiva de promoció o d’estabilització com la resta del professorat d’aquesta Universitat.

Els objectius que pretenem aconseguir amb aquesta vaga indefinida són:

- Reconeixement i definició de les tasques desenvolupades pel professorat associat.

- Remuneració digna i equiparable a altres figures de PDI.

- Reconeixement de la seua experiència laboral, docent i investigadora.

- Pla de promoció a altres figures contractuals de PDI.

- Criteris públics i objectius que determinen les renovacions de contracte.