Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Al carrer per les pensions d’avui i de demà

• Mobilitzacions a Alacant, Alcoi, Benicarló, Benidorm, Castelló, Elda, Elx, Ontinyent, Torrevella, València, Villena i Vinaròs.

Milers de persones han omplit aquests dies els carrers de les principals localitats del País Valencià per exigir una actualització justa de les pensions i la garantia del sistema públic. Unes pensions que, segons CCOO PV, són un element de cohesió social fonamental, per tant, és necessària la millora dels salaris i de la precarietat laboral actual.

23/03/2018.
Manifestació a València.

Milers de persones han pres els carrers els dies 17 i 22 de març, per reivindicar el manteniment del poder adquisitiu de les pensions i contra la pujada de tan sols el 0,25 % aprovada per aquest any. Les principals localitats de les províncies d’Alacant i de Castelló i la ciutat de València, han acollit mobilitzacions de protesta, convocades per CCOO PV i UGT PV, per exigir una actualització justa que evite l’empobriment de les persones pensionistes i per reclamar la garantia del sistema públic, que assegure les prestacions futures.

A Alacant, la concentració del dissabte 17 va omplir la plaça de la Muntanyeta i els carrers contigus, amb més de 3.500 persones. La secretària general de CCOO l’Alacantí- les Marines, Consuelo Navarro, ha afirmat que davant de l’atac que estan patint les pensions és necessari seguir responent amb les mobilitzacions i ha assenyalat que aquestes prestacions són el centre de l’estat social.

A Castelló, prop de 7.000 persones van participat en la manifestació convocada des de la plaça Major fins a la plaça Maria Agustina. El secretari general de CCOO PV, Arturo León, que ha assistit a la manifestació, ha assenyalat que les pensions són un element de solidaritat intergeneracional i de cohesió social, per això ha defensat millorar els salaris i la reducció de la precarietat i temporalitat en l’ocupació. El dirigent sindical ha manifestat la seua preocupació perquè l’única solució del Govern siga lligar xicotets increments al suport en els Pressupostos generals de l’Estat.

El dia 17 també es van realitzar mobilitzacions de protesta a Alcoi, Benicarló, Benidorm, Elda, Elx, Ontinyent, Torrevella, Villena i Vinaròs.

La manifestació de València del 22 de març va omplir de gom a gom els carrers del centre de la ciutat. Milers de persones pensionistes denunciaren el seu empobriment i reivindicaren unes pensions justes i dignes també per a les futures generacions. La marxa va partir de la plaça de l'Ajuntament i va finalitzar davant de la Delegació del Govern de Vàlència, a la plaça de Els Pinazo, que va resultar insuficient per acollir als milers de persones que van donar suport a la convocatòria. El secretari general de CCOO PV, Arturo León, va exigir polítiques que afavorisquen la creació d'ocupació de qualitat o la lluita contra el frau fiscal, un exemple de les propostes de CCOO per a garantir unes pensions públiques dignes i sostenibles.