Una multitudinària marea feminista inunda els carrers del País Valencià

Les manifestacions del Dia de la Dona van desbordar ahir els centres de les principals ciutats del País Valencià, un clamor massiu de dones de totes les edats per exigir la igualtat plena i el fi de les violències masclistes. Va ser el colofó d’una jornada històrica, la primera vaga feminista del país, on les dones van col·lapsar els carrers i mostraren que la lluita feminista és més forta que mai.

09/03/2018.
    València.

‘Si les dones paren, s’atura el món’. Amb aquest lema arrancava ahir la manifestació de Valencià, un autèntic ‘tsunami’ violeta que va col·lapsar la sortida més d’una hora i mitja. Dones de totes les edats ompliren els carrers per clamar per la fi del masclisme, de la violència contra les dones i per exigir la igualtat real en tots els àmbits en els quals la dona és discriminada.

CCOO PV, va participar en la manifestació amb el lema ‘Vives, lliures i unides per la igualtat’, en una pancarta en la qual van estar presents la secretària de la Dona, Cloti Iborra, i el secretari general, Arturo León. ‘Visca la lluita feminista’, “sense les dones no hi ha revolució’, “no estem totes, falten les internes” (en referència a les treballadores del la llar), “dones i immigrants, endavant, endavant”, o “respecta la meua existència, o espera resistència”, són una mostra dels centenars de càntics i lemes de les participants.

‘Si nosaltres aturem, aturem el món’ va ser el lema que obria la multitudinària manifestació d’Alacant. També va haver manifestacions a les ciutats de Xàtiva, de Vinaròs, o d’Elda.