Comisiones Obreras del País Valenciano | 24 abril 2024.

CCOO PV resol els dubtes més freqüents al voltant de la vaga del 8 de Març

El sindicat ha convocat vaga general parcial el pròxim dia 8 de març, amb aturades de dues hores al matí i dues a la vesprada, per donar cobertura legal i un impuls polític al moviment feminista. CCOO PV respon a les preguntes més freqüents suscitades davant la convocatòria i anima a la seua afiliació a exercir el seu dret a fer vaga contra les desigualtats estructurals, les bretxes de gènere i les violències masclistes.

16/02/2018.
    8 de Març 2018

QUI CONVOCA LA VAGA LABORAL?

Les confederacions sindicals de Comissions Obreres i de la Unió General de Treballadors convoquen una vaga general parcial de dues hores per torn.

ÉS VAGA D'HOMES I DE DONES?

A realitzar les aturades de dues hores en els centres de treball, CCOO i UGT estan cridant dones i homes, igual que a la vaga estudiantil i de consum. Sí que afecta exclusivament les dones la vaga de cures que el moviment feminista convoca aqueix dia.

QUÈ ES RECLAMA AMB AQUESTA VAGA?

- L'aprovació d'una Llei d'igualtat salarial.

- Mesures que afavorisquen la coresponsabilitat, com la cinquena setmana del permís de paternitat o la retribució de les excedències per cura familiar.

- L'enfortiment serveis públics.

- Estricte compliment Pacte d'Estat contra violència de gènere, així com la dotació dels 200 milions per a 2018 encara que no s'aproven els Pressupostos generals.

- Ratificació Conveni 189 de l’OIT per a millorar les condicions de les treballadores de la llar.

- Reforç tècnic i humà de la Inspecció de Treball.

- Impuls del diàleg social i negociació col·lectiva per a combatre la precarietat laboral que afecta especialment les dones.

EN QUIN HORARI ES REALITZEN LES ATURADES PARCIALS?

Amb caràcter general, seran d'11.30 h a 13.30 h i de 16 h a 18 hores.

CAL COMUNICAR QUE ES FA LA VAGA?

No. Com en totes les vagues, no és obligatori comunicar amb caràcter previ la decisió de fer-la.

QUINS EFECTES TINDRÀ LA VAGA EN LA NÒMINA?

L'empresa descomptarà l'import íntegre de les hores no treballades, incloent-hi les parts proporcionals corresponents al salari base, els complements salarials i les pagues extres. No queden afectades les vacances, ni en la seua durada ni en la seua retribució. Tampoc es cotitza aqueix temps a la Seguretat Social.

PUC FER VAGA DE 24 HORES?

Sí, perquè altres organitzacions sindicals han demanat l'autorització necessària per a realitzar-la.

COM PUC FER-ME VISIBLE AQUEIX DIA?

Penja el davantal en la balconada, ix a la plaça de l'ajuntament a les 12 hores i participa en les accions que es realitzen en la teua localitat i en les manifestacions de la vesprada convocades pel moviment feminista.