CCOO PV valora el pla autonòmic de millora de la mobilitat, infraestructures i transport

El president de la Generalidat, Ximo Puig, i la consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, han presentat als agents econòmics i socials la iniciativa “Uneix”, que definirà les línies estratègiques d'actuació en matèria de mobilitat, d’infraestructures i de serveis de transport entre 2018 i 2029.

11/01/2018.
    Presentació del pla autonòmic de millora de la mobilitat, infraestructures i transport

Mila Cano, secretària de Salut Laboral i Medi Ambient de CCOO PV, ha manifestat en la reunió la necessitat que aquesta comunitat tinga una mobilitat més sostenible i eficient, que siga capaç de connectar les persones. “Però també, que facilite el nostre desenvolupament econòmic”, ha afegit, “i com a conseqüència, represente una millora de l'ocupació i la vertebració del territori, tant de les grans àrees metropolitanes com de l'àmbit rural”.

Ha valorat que la realització del programa es realitzarà de manera participada i compartida, cercant el consens i la inclusió de les propostes dels diferents agents socials i econòmics, ja que té una vocació temporal superior a l'actual legislatura. Entén el sindicat que es tracta d’establir unes bases eficients i no arbitràries durant aquest 2018, termini marcat per la Generalitat Valenciana d'iniciar l'estratègia, i que es desenvoluparà posteriorment en diferents fases.

“Considerem important determinar, partint d'una anàlisi del que hi ha, quines són les infraestructures realment necessàries, sobretot per no repetir models anteriors”, ha dit Mila Cano. A més, ha subratllat que ha d'assegurar-se un finançament estatal, autonòmic i també privat, i marcar criteris de les concessions; així com una coordinació entre les diferents administracions, incloent-hi la local i les diputacions, ja que també manegen pressupostos i plans de mobilitat.

Finalment, com a representant sindical, ha incidit en la millora de l'accés als centres de treball i, especialment, on es produeixen grans concentracions de treballadors i treballadores, com en les zones industrials, per augmentar la seguretat vial i realitzar una gestió de la mobilitat més sostenible i igualitària.