Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

El Grup d’Acció LGTBI de CCOO PV s'uneix a la campanya Stop Trans Pathologization

El dissabte, 21 d'octubre de 2017, té lloc el Dia Internacional d'Acció per la Despatologització Trans, i el Grup d’Acció LGTBI de CCOO PV veu la necessitat d'un canvi social profund cap a una societat en la qual la diversitat corporal i de gènere siga un valor i un motiu de celebració.

20/10/2017.
    21 d'octubre Acció contra la despatologització trans

En el moment actual, l'atenció de l'activisme internacional per la despatologització trans se segueix dirigint cap al procés de revisió de la CIE, Classificació internacional estadística de malalties i altres problemes de salut, OMS, Organització Mundial de la Salut. L'aprovació de la CIE-11 per l'Assemblea Mundial de la Salut està prevista en l’any 2018.

Grup d’Acció LGTBI de CCOO PV, malgrat els avanços en la legislació autonòmica, de la qual ens alegrem, continuem defensant la necessitat d'una legislació estatal fonamentada en la despatologització de les identitats trans. Perquè les persones trans no som malaltes. Les repercussions d'això, afecta tots els àmbits, i fa de les persones trans, un dels col·lectius amb major dificultat per a la integració laboral, especialment les dones.

Grup d’Acció LGTBI de CCOO PV s'uneix al manifest del moviment STOP TRANSPATOLOGITZACIÓ i reivindica:

El dret a canviar el nostre nom i sexe en els documents oficials sense haver de passar per cap avaluació mèdica ni psicològica.

Exigim un Sistema d'Atenció Sanitària que actue amb criteris no patologitzants.

Reivindiquem el nostre dret a decidir lliurement si volem o no modificar els nostres cossos i poder dur a terme la nostra elecció sense impediments burocràtics, polítics, ni econòmics, així com fora de qualsevol tipus de coerció mèdica.

Exigim, a més, condicions de salut i seguretat en el desenvolupament del treball sexual i la fi de l’assetjament policial a aquestes persones, així com la fi del tràfic sexual.

Exigim la concessió immediata d'asil polític en el cas de persones trans migrades, que arriben al nostre país per fugir de situacions d'extrema violència, alhora que reivindiquem la plena equiparació de drets de les persones migrants.

Denunciem els efectes de la política d'estrangeria actual sobre els sectors socialment més vulnerables; vulnerabilitat que s'accentua especialment en el cas de les persones trans.

Grup d’Acció LGTBI de CCOO PV mostra la seua preocupació a la continuada situació de violència transfòbica dirigida contra persones trans. Constantment, rebem amb immensa tristesa la notícia de crims d'odi trànsfobs. A part de la violència en els carrers, observem situacions de violència institucional, patologització i discriminació dirigides contra persones trans en l'àmbit administratiu, educatiu, sanitari i legal.

Per això, assenyalem al sistema com a responsable també d'aquestes violències ja que el silenci n’és còmplice i donem suport a la campanya Stop Trans Pathologization.