Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Reivindicacions de la Plataforma per l'Ensenyament Públic

La Plataforma iniciarà el nou curs 2017-2018 amb accions per a reivindicar la millora del sistema d’ensenyament públic al País Valencià. Les reivindicacions fonamentals de la Plataforma son: Tombar la LOMQE, revertir les retallades i millorar l'educació al País Valencià. Al setembre reprendrem la lluita per una nova política educativa en l’àmbit estatal per tombar la LOMQE, afavorir la participació de tota la comunitat educativa i revertir les retallades i, d'una altra banda, la demanda d'una aposta molt més valenta per l’ensenyament públic per part de la Generalitat.

01/08/2017.
    Accions d'inici de curs 2017- 2018.

Pel que fa al País Valencià i al curs 2017/2018, reivindiquem:

- La Conselleria d’Educació ha d'avançar en la política de defensar l'escola pública davant de la concertació de centres d’ensenyament, de limitar l’aplicació de la LOMQE i de revertir les retallades.

- La Conselleria d’Educació ha de donar més veu a la comunitat educativa i atendre les nostres peticions.

- La Conselleria d’Educació ha de considerar les propostes de la Plataforma per l’Ensenyament Públic com a interlocutora de part de la comunicat educativa per a la millora constant de l’ensenyament públic.

- La Conselleria d’Educació desenvolupe moltes més accions que milloren les condicions de l'escola pública, de l'alumnat i les famílies i del professorat.

En aqueix sentit la Conselleria ha d'atendre les peticions de la comunitat educativa que es concreten en les millores següents: la reducció de la ràtio d'alumnat per aula i nivell, la reducció de les hores lectives del professorat, el foment de la participació de les famílies en les propostes educatives dels centres, la revisió i adequació de les infraestructures, l'avanç cap una escola inclusiva, la consolidació i ampliació de la xarxa d'ensenyament públic a totes les edats i nivells, etc.

En l'àmbit dels drets lingüístics i educatius, la Plataforma valora com a pedagògicament encertat el Decret de plurilingüisme perquè s’ajusta a la legalitat i anima els centres educatius a defensar i incrementar la presència del valencià com a llengua vehicular.

Per fer visibles aquestes reivindicacions la Plataforma convocarà noves accions d'inici de curs davant la Conselleria i la Delegació del Govern:

- Dijous 7 de setembre. Concentració i roda de premsa. 11h. Conselleria. Presentació de les reivindicacions de la comunitat educativa representada en la Plataforma al Govern de la Generalitat.

- Dijous 14 de setembre. Concentració i roda de premsa. 11h. Delegació de Govern. Conselleria. Presentació de les reivindicacions de la comunitat educativa representada a la Plataforma al Govern de l’Estat.