Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

CCOO farà propostes per a un sistema educatiu valencià equitatiu

• El sindicat participarà en l’elaboració de la Llei integral valenciana de l’educació (LIVE).

La Federació d'Ensenyament de CCOO del País Valencià aprofitarà l’oportunitat de participar en l’elaboració de la LIVE perquè es tinguen en compte les seues propostes. Iniciatives encaminades a una educació des de la perspectiva de l’equitat i la cohesió social, cap a la reversió de totes les retallades educatives.

13/06/2017.
La Conselleria ha llançat un procés per a l’elaboració de la LIVE.

La Conselleria ha llançat un procés per a l’elaboració de la Llei integral valenciana de l’educació (LIVE). La FE CCOO PV participarà amb propostes i iniciatives pròpies. Volem que el text que dibuixe el sistema educatiu valencià del futur estiga fet des de la perspectiva de l’equitat i la cohesió social i en CCOO tenim moltes coses a dir.

La participació col·lectiva, organitzada i representativa és imprescindible per tal de respectar el diàleg social. Reforçar la negociació col·lectiva és un tret progressista i que no hi renunciarem: els drets es defensen i es conquisten col·lectivament. La falta de diàleg ha sigut un tret distintiu de la LOMQE, una llei gestada en el paradigma neoliberal: conservadora i imposada sense diàleg.

La FE CCOO PV com a sindicat participatiu i de classe, i atenent als seus compromisos sobre transparència i participació amb la seua afiliació, encetarà el seu propi procés de consultes per a elaborar les línies a aportar a la nova Llei de forma que l’afiliació del sindicat tinga també l’oportunitat de proposar col·lectivament millores per al sistema educatiu.

Menys hores lectives i tutories en primària

Per a la FE CCOO PV el professorat i el personal educatiu són peça clau per a la sustentació del sistema educatiu, per això les nostres propostes sobre estabilitat de plantilles, sobre horaris i ràtios, sobre drets laborals. Volem que es marquen les línies cap a un sistema educatiu del futur que reculla menys hores lectives, major coordinació d’equips educatius, recuperar totes les tutories en primària, i la consolidació del treball docent.

És l’hora de revertir retallades educatives. Però també és l’hora de construir propostes que vagen més enllà. El sistema educatiu ha de garantir els drets i la dignitat del professorat i del personal educatiu. La participació de tota la comunitat educativa és condició necessària per a una llei que regule un sistema educatiu progressista i estable en el temps.