Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

CCOO PV denuncia les ofertes de treball sexistes

CCOO PV reuneix en plenari a responsables de la Dona i Polítiques LGTBI dels diferents territoris i federacions que han censurat les ofertes de treball masclistes i denigrants per a la dona, com la que s’ha conegut recentment en una discoteca de Benidorm.

09/06/2017.
    Plenari amb les responsables de la Dona dels diferents sectors i territoris de CCOO PV.

El sindicat ha celebrat el primer Plenari de la Secretaria de la Dona i Polítiques LGTBI a València, amb l’assistència de les persones que es responsabilitzen d’aquesta àrea en les diferents organitzacions de CCOO País Valencià.

En aquesta reunió es presentaren les noves responsables i es tractaren diferents temes d’interés, com la participació del sindicat en el futur Pacte valencià contra la violència de gènere i en el World Pride (gran festa mundial de l’Orgull LGTBI) a Madrid. Aquesta Secretaria pretén ser una eina per al sindicat pel que fa a la formació i la informació. Respecte a la formació, ofereix cursos de formació relacionats amb la igualtat i la no discriminació, com ara plans d’igualtat, llenguatge no sexista, entre d’altres.

Totes les responsables de la Dona reunides al Plenari manifestaren la seua indignació i repulsa a la recent notícia sobre l’oferta d’ocupació en una discoteca de Benidorm, que demanava cambreres “guapes, amb bon físic, simpàtiques i solteres”. L’oferta, a banda de ser masclista, denigrant i repulsiva, atempta contra la Constitució espanyola, ja que aquesta reconeix el dret a treballar, sense que en cap cas puga fer-se cap discriminació per raó de sexe. Malauradament, aquesta no és la primera oferta ni sembla que serà la darrera, però si ens felicitem perquè la pressió pública ha fet que hagen de retirar l’oferta.

CCOO ha denunciat davant la Inspeccció de Treball, perquè actuen en aquest cas i en tots aquells on considerem que hi ha discriminació per raó de sexe.

El sindicat també ha reunit al Grup d’Acció LGTBI de País Valencià per organitzar la participació de CCOO PV en el World Pride, de Madrid, on se celebrarà la diversitat. Enguany es compleixen 40 anys de les marxes de l’Orgull a l’Estat espanyol.